صفحه اصلی / اسلایدر / کمبود در بلیت های نوروزی اتوبوس/ بلیت نیست تقاضا نکنید!
کمبود در بلیت های نوروزی اتوبوس/ بلیت نیست تقاضا نکنید!

کمبود در بلیت های نوروزی اتوبوس/ بلیت نیست تقاضا نکنید!

کسب و کار نیوز- سفرهای نوروزی به زودی آغاز می شود اما ظاهرا علاوه بر قطار و هواپیما مسافران در تهیه بلیت اتوبوس هم مشکلاتی دارند.

به گزارش کسب و کار نیوز، با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال بازار خرید بلیت ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای داغ شده اما در این میان برخی مسافران با مشکلاتی مواجه بوده‌اند و نتوانسته‌اند بلیت برای مسیر مورد نظر خود را پیدا کنند.

یکی از رانندگان اتوبوس هم با تأیید این موضوع گفت: متأسفانه افزایش هزینه‌ها در اتوبوس سرسام آور شده و از طرف دیگر نرخ لوازم یدکی و قطعات و روغن هم بسیار زیاد شده و در این حالت دولت هیچ همکاری نمی‌کند. با وجود آنکه از ماه‌های گذشته درخواست افزایش قیمت کرده بودیم اما موافقت نشده است.

مسافران در صورت پیدا نکردن بلیت اتوبوس به لیست انتظار مراجعه کنند

در حوزه حمل ونقل جاده‌ای داریوش باقر جوان گفت: اکنون برای تمامی مسیرها بلیت اتوبوس وجود دارد و مسافران هم به صورت اینترنتی و هم به صورت حضوری می‌توانند بلیت تهیه کنند. به گفته مدیرکل دفتر حمل ونقل مسافری سازمان راهداری، در صورتی که مسافری نتوانست بلیت پیدا کنند، می‌تواند با مراجعه به بخش رزواسیون در لیست انتظار برای تهیه بلیت قرار بگیرد و در صورت تکمیل شدن ظرفیت اقدام به انجام سفر و یا سرویس فوق العاده کنند.

او می‌گوید: به هیچ عنوان عدم فروش بلیت توسط رانندگان یا شرکت‌های حمل ونقل مسافری را تأیید نمی‌کنم و اکنون تمامی تشکل‌ها و بخش‌های صنفی برای خدمات دهی به مسافران نوروزی اعلام آمادگی کرده‌اند.

باقر جوان گفت: در صورتی که شرکت‌های حمل ونقلی یا رانندگان برای تهیه لوازم یدکی یا سوخت مشکل دارند با اعلام نیاز خود می‌توانند آنها را اعلام کنند.

مدیرکل دفتر حمل ونقل مسافری سازمان راهداری تاکید کرد: در حال حاضر ۸ هزار دستگاه اتوبوس با متوسط ظرفیت ۳۲ نفر و ۲۴ هزار دستگاه مینی بوس با ظرفیت ۱۷ نفر و ۳۳ هزار دستگاه سواری کرایه پلاک عمومی با ظرفیت سه نفر برای ایام نوروز در نظر گرفته شده است.

او گفت: با توجه به تشدید تحریم‌ها، امسال نسبت به سال گذشته تعداد ناوگان حمل ونقل با کاهش روبرو شده است.

کاهش اتوبوس‌های فعال برون شهری

مدیر عامل شرکت اتوبوسرانی از کاهش تعداد اتوبوس‌های برون شهری از ۱۴ هزار به حدود ۷ هزار اتوبوس به علت برخی مشکلات خبر داد. حسین ورپشتی گفت: حدود ۵۰ درصد ناوگان حمل و نقل جاده‌ای به علت مشکلات مالی و تأمین قطعات و لوازم از چرخه سفرهای بین شهری حذف شدند.

مدیر عامل شرکت اتوبوسرانی گفت: تهیه قطعه و لوازم سخت شده و تحریم‌ها تأثیر منفی در این صنعت داشته است. برخی شرکتهای خصوصی نیز اتوبوس‌ها را با قیمت بالاتری برای خود اجاره می‌کنند که خروج اتوبوس‌ها از چرخه حمل و نقل برون شهری را به دنبال دارد.

ورپشتی گفت: ۹۰ درصد آمار جا به جایی مسافر در کشوردر بخش خصوصی و برون شهری انجام می‌شود و روزانه از پایانه‌های شهر تهران حدود ۲ هزار دستگاه اتوبوس به سایر نقاط کشور مسافر حمل می‌کنند و در پیک سفر حدود ۵۰ هزار و در مواقع کمبود مسافر حدود ۳۰ هزار نفر با این اتوبوس‌ها جا به جا می‌شوند.

ورپشتی با قبول تخلف برخی رانندگان و شرکتها در ساعت حرکت اتوبوس از مبدا گفت: همه ملزم به رعایت قانون هستند. مدیر عامل شرکت اتوبوسرانی گفت: وضع نابسامان برخی جاده‌ها و مسیرهای آزادراهی یکی دیگر از دلایل ایجاد مشکلات فنی برای اتوبوس‌ها است و باید به آن توجه شود.

ورپشتی گفت: قیمت اتوبوس‌ها اخیراً بسیار افزایش یافته و سرمایه گذاران با توجه به افزایش تورم، رغبت کمتری برای سرمایه گذاری در این حوزه دارند. ورپشتی از مسئولان خواست به صنعت حمل و نقل بیشتر توجه کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، این روزها نه تنها در بخش اتوبوس بلکه بخش ریلی و هواپیمایی هم کمبود بلیت دیده می‌شود و وضعیت نابسامانی دارد چرا که در همه سایت‌های فروش بلیت حتی یک بلیت هم موجود نیست باید دید تقاضا زیاد است یا اینکه کمبود بهانه‌ای برای گرانی قیمت بلیت اتوبوس خواهد بود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.