صفحه اصلی / اسلایدر / رشد اقتصادی پاییز ۵.۳ درصد شد
رشد اقتصادی پاییز ۵.۳ درصد شد

رشد اقتصادی پاییز ۵.۳ درصد شد

کسب و کار نیوز- معاون اقتصادی بانک مرکزی با بیان اینکه رشد اقتصادی کشور در فصل پاییز ۵.۳ درصد و بدون نفت ۴.۵ درصد بوده است، گفت: در سال جاری نیز در فصل اول رشد اقتصادی ۲.۲ درصد و فصل دوم ۳.۶ درصد بوده است که نشان دهنده رشد فزاینده در سال جاری است.

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مرکزی اعلام کرده است که رشد اقتصادی در پاییز امسال به ۵.۳ درصد رسیده و این در حالی است که این رقم در سال گذشته برابر ۴.۸ درصد بوده است.

پیمان قربانی معاون اقتصادی بانک مرکزی در این خصوص گفت: رشد اقتصادی که امروز توسط بانک مرکزی محاسبه شده حاکی از این است که اقتصاد کشور به قیمت سال پایه ۱۳۹۵، ۵.۳ درصد رشد داشته است و بدون نفت ۴.۵ درصد رشد را شاهد بودیم. در سال جاری نیز در فصل اول رشد اقتصادی ۲.۲ درصد، فصل دوم ۳.۶ درصد و فصل سوم ۵.۳ درصد بوده است که نشان دهنده رشد فزاینده در سال جاری است.

وی افزود: در بخش‌های مختلف اقتصادی، گروه کشاورزی ۱.۱ درصد، نفت ۱۵.۴ درصد، صنایع و معادن ۸.۹ درصد، بخش صنعت ۱۱.۶ درصد و بخش خدمات ۳.۳ درصد رشد داشته است. در ۹ ماهه امسال نیز رشد اقتصادی ۳.۷ درصد(با نفت) و رشد اقتصادی ۳.۳ درصد بدون نفت را شاهد بودیم.

همچنین مطالعه کنید:

صادرات نفت ایران به بالاترین رکورد ۶ ساله صعود کرد

به گزارش کسب و کار نیوز ، روزنامه فایننشیال تایمز با استناد به گزارش شرکت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.