صفحه اصلی / اجتماعی / طلب ۱۳۰۰۰ میلیاردی بیمارستان‌ها از تامین اجتماعی/آماده‌باش بیمارستان‌ها برای نوروز
طلب ۱۳۰۰۰ میلیاردی بیمارستان‌ها از تامین اجتماعی/آماده‌باش بیمارستان‌ها برای نوروز

طلب ۱۳۰۰۰ میلیاردی بیمارستان‌ها از تامین اجتماعی/آماده‌باش بیمارستان‌ها برای نوروز

کسب و کار نیوز- معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به طلب 13000 میلیارد تومانی بیمارستان‌ها از سازمان تامین اجتماعی، گفت: بیمه‌ها باید سعی کنند که پول‌های مراکز درمانی را هرچه زودتر بپردازند.

به گزارش کسب و کار نیوز، سعید کریمی درباره وضعیت پرداخت مطالبات بیمارستان‌ها از سوی سازمان‌های بیمه‌گر، گفت: در حال حاضر بالغ بر ۱۳ هزار میلیارد تومان مراکز درمانی ما از سازمان تامین اجتماعی طلب دارند. همچنین حدود ۴۰۰۰ میلیارد تومان از منابع هدفمندی که باید به مراکز درمانی پرداخت می‌شد، هنوز پرداخت نشده است. این موضوع برای مراکز درمانی مشکل ایجاد می‌کند؛ چراکه مراکز درمانی خدمت را ارائه کرده‌اند و دارو و تجهیزات و … را خریده و خدمات را ارائه می‌دهند، اما پولش را نمی‌گیرند.

وی با بیان اینکه بیمه‌ها باید سعی کنند که پول‌های مراکز درمانی را هرچه زودتر بپردازند، گفت: یکی از موضوعاتی که روی آن بسیار تاکید داشتیم، این بود که مراکز درمانی نباید بیمار را برای خرید دارو یا تجهیزات به خارج از بیمارستان بفرستند و هنوز هم روی این موضوع تاکید داریم و فرستادن بیمار به خارج از بیمارستان برای تهیه دارو و تجهیزات تخلف است. هرچند که پولی که بیمارستان‌ها باید در این حوزه هزینه کنند، از سوی بیمه‌ها پرداخت نشده است، اما تلاش کردیم از منابع دیگری هزینه‌ها را برای بیمارستان‌ها جبران کنیم تا بیمار را به خارج از بیمارستان نفرستند.

کریمی تاکید کرد: در عین حال سازمان‌های بیمه‌گر هرچه زودتر باید طلب مراکز درمانی را پرداخت کنند.

وی درباره تمهیدات وزارت بهداشت برای حوادث احتمالی چهارشنبه آخر سال نیز گفت: در این زمینه دستورالعمل مفصلی را برای همه مراکز درمانی ابلاغ کردیم. البته عمدتا در چهارشنبه سوری باید از بروز حادثه پیشگیری شود. خیلی حیف است که فردی در سنین نوجوانی و جوانی معلول شود. در عین حال در مراکز درمانی دستورالعمل داریم. بیشترین آسیب‌هایی که در چهارشنبه سوری اتفاق می‌افتد، آسیب‌های چشم و دست است که در این راستا مراکز چشم‌پزشکی‌مان و مراکز جراحی پلاستیک و ارتوپد در آماده باش قرار داشته و تیم درمانی‌شان کامل است.

کریمی درباره وضعیت ارائه خدمت در نوروز نیز گفت: برای نوروز هم دستورالعمل ابلاغ و تیم‌ها مشخص شده‌اند. از آنجایی که در نوروز به دلیل افزایش سفرها، امکان تصادفات وجود دارد، همکاران ما در آماده‌باش قرار دارند. طبق ابلاغ‌های ما حتما پزشکان متخصص و اعضای هیات علمی باید در مراکز درمانی حضور داشته باشند. وزارت بهداشت روی این موضوع بسیار حساس است و سال گذشته نیز در بیمارستان‌ها بازدیدهای میدانی انجام می‌دادیم تا اعضای هیات علمی و متخصصین در بیمارستان حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه سعی می‌کنیم که خدمت‌رسانی در عید نوروز بهتر شود نه اینکه تعطیل شود، گفت: بنابراین در نوروز همه بیمارستان‌های دولتی فعال بوده و متخصص هم در آن‌ها حضور دارد. در عین حال متخصصیان همه رشته‌ها موظفند که خدمت‌شان را ادامه دهند. حال ممکن تعداد آن‌ها در روزهای تعطیل نوروز کمتر شود، اما در روزهای عادی مانند روال عادی است.

کریمی با بیان اینکه در جاهایی که بخش دولتی جوابگو نباشد، ‌از بخش خصوصی در نوروز استفاده می‌کنیم و از آن‌ها خرید خدمت می‌کنیم تا به بیماران ارائه خدمت کنند، گفت: ما بخش خصوصی را از خودمان جدا نمی‌دانیم و آن‌ها هم بخشی از بدنه بهداشت و درمان کشور بوده و در دوره کرونا هم خیلی کمک کردند که امیدواریم در نوروز هم به خوبی ارائه خدمت کنند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.