صفحه اصلی / اسلایدر / تحقق وعده ساماندهی انبارهای اموال تملیکی/ فروش ۲۸ هزارمیلیارد تومان کالای متروکه
تحقق وعده ساماندهی انبارهای اموال تملیکی/ فروش ۲۸ هزارمیلیارد تومان کالای متروکه

تحقق وعده ساماندهی انبارهای اموال تملیکی/ فروش ۲۸ هزارمیلیارد تومان کالای متروکه

کسب و کار نیوز- یکسال پس از دستور رئیس‌جمهور درباره تعیین تکلیف انبارهای اموال تملیکی، فروش کالای متروکه استانی ۲۵۰۰ درصد و فروش کالای متروکه کشوری ۶۰۰ درصد رشد داشته است. در این مدت، تمام انبارهای مهم ساماندهی شده و هزار خودرو به فروش رفته و ۲۸ هزار میلیارد تومان کالای متروکه‌ دهه ۹۰ تعیین تکلیف شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز، سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی تا پیش از دولت سیزدهم یک سازمان غیر فعال و به تعبیری «متروکه» بود و آغاز روند تحولی این سازمان از سفر ۱۶ مهر سال گذشته رئیس جمهور به بوشهر آغاز شد.

در راستای بازدید رییس جمهور از گمرکات و انبارهای استان بوشهر در مهرماه سال ۱۴۰۰ که به عنوان نقطه عطف عملکرد سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در ایفای وظایف محوله محسوب می شود، سه مطالبه مهم و حیاتی از جمله اصلاح قوانین و مقررات مربوط به اداره سازمان، اصلاح ساختار و تشکیلات سازمان و ساماندهی انبارها و تسریع در تعیین تکلیف اموال از سوی رییس جمهور مورد تاکید قرار گرفت.

پس از تاکید رییس جمهور برای پایان بخشیدن به مسائل و مشکلات این سازمان، برنامه های عملیاتی وزارت امور اقتصادی و دارایی آغاز شد. سپس بازدید رییس قوه قضاییه و وزیر اقتصاد از انبارهای سازمان اموال تملیکی در راستای هماهنگی بین نهادی انجام شد.

اکنون، در جریان سفر دوم رییس جمهور به این استان و بعد از گذشت بیش از یک سال، شاهد جهش عملکرد و اجرای برنامه‌های کاربردی تحت عنوان «سند تحولی» هستیم که برخی از این برنامه ها برای نخستین بار در طول تاریخ سازمان اموال تملیکی رقم خورده است.اقداماتی مانند امحای فنی خودروهای لوکس قاچاق آمریکایی، تعیین تکلیف و فروش یک هزار و ۶۲ خودرو وارداتی که از سال ۱۳۹۷ در گمرکات و بنادر سراسر کشور رسوب شده بود، اخذ کد بورس کالا و بورس انرژی و فروش کالا (پروپیلن سنگین) در بورس کالا برای اولین بار توسط این سازمان صورت گرفت.

تعیین تکلیف بیش از ۲۶ هزار میلیارد تومان کالا به انحای مختلف در سال جاری با رشد ۲۹۷ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، رشد حدود۵۰۰ درصدی فروش های سازمان در سال جاری درمقایسه با مدت مشابه سال قبل، رشد حدود۹۰۰ درصدی اعاده کالاها به صاحبان کالاها در حوزه تولید و تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از جمله این تحولات بوده است.

یکی دیگر از اقدامات این سازمان واگذاری حدود ۱۰۰ میلیارد تومان کالا به دستگاه های حمایتی در راستای مسئولیت اجتماعی در ۱۱ ماه امسال بوده است.این آمار و ارقام نشان می دهد که تاکید و دستاوردهای دستور سال گذشته رییس جمهور در خصوص اموال تملیکی استان بوشهر در سفر دوم آیت الله رییسی به این استان اجرایی شد و بدین ترتیب، بی توجهی یک دهه ای به یکی از مهمترین بخش های اقتصاد کشور در یکسال و نیم گذشته جبران شد.

« سید احسان خاندوزی» وزیر امور اقتصادی و دارایی در روزهای اخیر در سفر یکروزه خود به عسلویه و بوشهر، از انبارهای اموال تملیکی بوشهر بازدید کرد.

اداره جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان بوشهر دارای هفت انبار است که به تازگی قفسه بندی شده اند. در این انبارها تعداد بسیار زیادی دستگاه ماینر وجود دارد که یکی از مشکلات اساسی انبارها و سازمان محسوب می شود.

همچنین در این انبارها ۹۸ دستگاه خودرو وجود دارد که ۸۹ دستگاه خودرو شامل ۷۰ دستگاه توسان و ۱۹ دستگاه خودروی لکسوس هنوز حکم ندارند و ۹ خودروی بی ام و با اینکه حکم دارند اما به دلیل اینکه بالای ۲۵۰۰ سی‌سی هستند اجازه شرکت در مزایده را ندارند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.