صفحه اصلی / اسلایدر / ورود دستگاه قضا به گرانفروشی چارتری بلیت هواپیما/ بلیت برای شب عید گران نمی‌شود
ورود دستگاه قضا به گرانفروشی چارتری بلیت هواپیما/ بلیت برای شب عید گران نمی‌شود

ورود دستگاه قضا به گرانفروشی چارتری بلیت هواپیما/ بلیت برای شب عید گران نمی‌شود

کسب و کار نیوز- رییس سازمان هواپیمایی گفت: در حال حاضر قیمت بلیت هواپیما کنترل شده‌است و در چارچوب دامنه قیمت‌های مصوب به فروش می‌رسد. در صورت تخلف، دستگاه قضایی پس از ارائه گزارش مردمی به سازمان هواپیمایی، ورود می‌کند و سازمان در لحظه گزارش‌های گران‌فروشی را مورد رسیدگی قرار می‌دهد.

به گزارش کسب و کار نیوز، سه هفته مانده به آغاز سفرهای نوروزی بلیت‌های هواپیما نایاب و گران شده‌است. البته در ماه‌های قبل از اسفند هم دسترسی مردم به بلیت هواپیما سخت بود و عملا امکان خرید بلیت لحظه‌ای بلیت حذف شده اما در ماه‌ پایانی سال هر چند که ستاد تنظیم بازار با افزایش قیمت ۳۰ درصدی بلیت هواپیما مخالفت کرده و اجازه افزایش را نداد، این روزها بلیت هواپیما برای ایام نوروز بیشتر از آن ۳۰ درصدِ رد شده هم به فروش می‌رسد. این در حالی است که وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده بلیت‌های نوروزی هیچ افزایشی نخواهند داشت.

شرکت‌های هواپیمایی عامل این افزایش قیمت را چارترکنندگان می‌دانند و مدعی هستند که طبق نظارت سازمان هواپیمایی هیچ افزایش قیمتی در بلیت‌ها اعمال نکردند اما دخالتی در قیمت‌گذاری بلیت‌هایی که به چارترکنندگان فروخته‌اند و افزایش قیمت در مرحله فروش از چاتر به مسافر اعمال می‌شود.

سوال این است که چرا ایرلاین‌ها اخیرا عمده بلیت را در اختیار چارترکنندگان می‌گذارند که پاسخ آنها این است که به دلیل کاهش شدید نقدینگی ناچار به فروش بلیت‌ها به چارترکنندگان هستیم. محمد محمدی‌بخش، رییس سازمان هواپیمایی کشوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره نظارت بر قیمت بلیت هواپیما از سوی چارترکنندگان و شرکت های فروش بلیت اظهار داشت: مردم و مسافران بلیت گران را که چه به صورت مستقیم از شرکت هواپیمایی و چه از شرکت فروش بلیت خریداری کرده‌اند، به سازمان هواپیمایی کشوری گزارش دهند و قیمت بلیت هواپیما مشمول هیچ گونه افزایش قیمتی برای ایام نوروز نشده‌است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در حال حاضر قیمت بلیت هواپیما کنترل شده‌ است و در چارچوب دامنه قیمت‌های مصوب به فروش می‌رسد. در صورت تخلف دستگاه قضایی پس از ارایه گزارش مردمی به سازمان هواپیمایی ورود می‌کند و سازمان در لحظه  گزارش‌های گران‌فروشی را مورد رسیدگی قرار می‌دهد. در موارد اخیر مردم شاهد بودند که تعزیزات با هماهنگی سازمان هواپیمایی بلافاصله به گزارش‌های مردمی رسیدگی کرد و شکایات مسافران مشمول مرور زمان نخواهند شد.

وی تاکید کرد: در مواقعی بلیت هواپیما به همراه بسته‌ای از سفر شامل مجموعه‌ای از خدمات از جمله هتل، بازدید از مراکز تفریحی و… به فروش می‌رود که صورت گران فروشی تفکیک آن بر عهده دستگاه قضایی است.

محمدی‌بخش درباره نایاب شدن بلیت هواپیما به صورت تکی و خارج از بسته سفر و تور اظهار داشت: باید عرضه و تقاضای شب عید را در نظر گرفت اما بلیت تکی هم به فروش می‌رسد. رییس سازمان هواپیمایی با بیان اینکه شرایط و ضوابط فروش چاتری از جمله فروش همراه با بسته سفر و مسیرهای مجاز برای چاتر از جمله مناطق نفت خیز و قشم و کیش ملغی نشده‌اند، گفت: دستور‌های سازمان برای فروش چارتری بلیت هواپیما به قوت خود باقی‌است و اگر بلیت مسیری به غیر از مسیرهای مجاز به صورت چارتری به فروش می‌رسد مردم این تخلف را به سازمان گزارش دهند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.