صفحه اصلی / اسلایدر / کالای اساسی رسوبی نداریم/ وجود ۴ میلیون تن کالای اساسی در لنگرگاه/ شرط فروش خودروی وارداتی در بورس لغو نشده‌ است
کالای اساسی رسوبی نداریم/ وجود ۴ میلیون تن کالای اساسی در لنگرگاه/ شرط فروش خودروی وارداتی در بورس لغو نشده‌ است

کالای اساسی رسوبی نداریم/ وجود ۴ میلیون تن کالای اساسی در لنگرگاه/ شرط فروش خودروی وارداتی در بورس لغو نشده‌ است

کسب و کار نیوز- معاون گمرک ایران اظهار داشت: باید توجه داشت که حجم و میزان ورودی کالاهای اساسی به کشور بالا است و چیزی حدود 4 میلیون تن کالاهای اساسی در لنگرگاه باقی مانده‌ و در صف ورود به اسکله و بنادر هستند.

به گزارش کسب و کار نیوز، فرود عسگری درباره آخرین وضعیت ترخیص کالاهای اساسی از گمرکات کشور و انتشار اخباری مبنی بر رسوب کالاهای اساسی در بنادر به دلیل مشکلات اسنادی و عرضه ارز اظهار داشت: براساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی کالاهای اساسی بدون کد رهگیری بانک ترخیص می‌شوند و این مصوبه شورای عالی امنیت ملی تا آبان سال ۱۴۰۲ مهلت دارد و معتبر است.

وی افزود: طبق قانون مبارزه با قاچاق تمام کالاها برای ترخیص از گمرک باید کد رهگیری داشته باشند اما از آنجایی که دریافت کد رهگیری زمانبر و کالاهای اساسی سریع‌الفساد است، از شورای عالی امنیت ملی مصوبه‌ای گرفته‌ایم که بر مبنای آن برای افزایش سرعت ترخیص کالاها، ۹۰ کالاهای اساسی متعلق به بخش غیر دولتی بدون کد رهگیری بانک ترخیص می‌شوند و تنها ۱۰ درصد از آن محموله در گمرک باقی می‌ماند تا پس از دریافت کد رهگیری ترخیص شوند. همچنین ۱۰۰ درصد کالاهای اساسی متعلق به بخش دولتی بدون طی فرایند دریافت کد رهگیری ترخیص می‌شوند البته پس از ترخیص کد رهگیری دریافت خواهد شد.

معاون گمرک ایران با بیان اینکه هیچ مشکلی در تامین ارز کالاهای اساسی وجود ندارد، گفت: باید توجه داشت که حجم و میزان ورودی کالاهای اساسی به کشور بالا است و چیزی حدود ۴ میلیون تن کالاهای اساسی در لنگرگاه باقی مانده‌ و در صف ورود به اسکله و بنادر هستند.

عسگری با تاکید بر اینکه با چیزی تحت عنوان رسوب کالای اساسی در انبارها مواجه نیستیم، ادامه داد: هر چند کالاهای اساسی در انبارها موجود هستند اما این موجودی روتین است و چیزی حدود ۸۰۰ تا ۲هزار و ۲۰۰ دستگاه کامیون در بندر امام در روز ترخیص و تخلیه کالا به طور مستمر انجام می‌شود و فرایند ترخیص و تخلیه کالاهای اساسی در بنادر و گمرکات کشور رویه جاری را دارند و با تاخیر در ترخیص مواجه نیستیم.

وی درباره آخرین وضعیت خودروهای وارداتی و گفته‌ها درباره حذف شرط عرضه آنها در بورس اظهار داشت: طبق آخرین مصوبه دولت درباره خودروهای وارداتی، یک بند از این مصوبه شرط عرضه این خودروها در بورس است و این موضوع به قوت خود باقی است و موضوع جدیدی به گمرک اعلام نشده و بنابراین براساس مصوبه ساماندهی قانون واردات خودرو عمل می‌کنیم و این بند و شرط لغو و حذف نشده‌ است و همچنان پس از اینکه خودروها ترخیص شدند این خودروهای وارداتی در بورس کشف قیمت و عرضه خواهند شد. تفاوت قیمت فروش باید از طریق بورس یه حساب گمرک واریز شود و در آن زمان پروانه قطعی ترخیص صادر خواهد شد. ‌

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.