صفحه اصلی / اسلایدر / کدام بدهکاران مالی ممنوع‌الخروج شدند؟
کدام بدهکاران مالی ممنوع‌الخروج شدند؟

کدام بدهکاران مالی ممنوع‌الخروج شدند؟

کسب و کار نیوز- مدیرکل دفتر نظارت بر اجرای اسناد رسمی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۱ هزار بدهکار قطعی مالی شامل بدهکاران بانکی، بدهکاران چک‌های برگشتی، بدهکاران مهریه و بدهکاران مشمول ماده ۷۷ قانون شهرداری‌ها ممنوع‌الخروج شدند.

به گزارش کسب و کار نیوز، سید صادق سعادتیان اظهارداشت: ممنوع‌الخروج افرادی که بدهکاری آنها قطعی شده است، طبق ماده ۱۷ قانون گذرنامه از وظایف گذرنامه است و متقاضی درخواست می‌کند و اداره گذرنامه فرد را ممنوع الخروجی می‌کند یا از صدور گذرنامه برای وی خودداری می‌شود.

وی با اشاره به ماده ۷۷ قانون شهرداری‌ها توضیح داد: رفع هرگونه اختلاف بین مودی و شهرداری در مورد عوارض به کمیسیونی مرکب از نمایندگان وزارت کشور، دادگستری و شورای اسلامی شهر ارجاع می‌شود و تصمیم کمیسیون مزبور قطعی است. بدهی هایی که طبق تصمیم این کمیسیون تشخیص داده شود. طبق مقررات اسناد لازم الاجرا به وسیله اداره ثبت قابل وصول است و اجرای ثبت مکلف است طبق تصمیم کمیسیون مزبور به صدور اجراییه و وصول طلب شهردرای مبادرت کند.

مدیرکل دفتر نظارت بر اجرای اسناد رسمی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اینکه میزان بدهی این افراد مشخص نیست، ادامه داد: ممکن است این بدهی‌ها حداقلی یا بسیار زیاد باشد و مهم این است که بدهکار بودن این افراد قطعی شده است و ممکن است برخی از این افراد بدهی‌های سنگینی داشته باشند که حتی با توقیف اموال آنها هم امکان رفع ممنوع‌الخروج وجود ندارد.

همچنین مطالعه کنید:

وزیر صمت: با وجود تحریم ۱۵۳ میلیارد دلار تجارت خارجی داریم

به گزارش کسب و کار نیوز، عباس علی‌آبادی وزیر صمت امروز در آئین گشایش نمایشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.