صفحه اصلی / اسلایدر / آغاز ثبت نام خودروهای وارداتی از ۶ اسفند/ وزارت صمت: متقاضیان باید ۵۰۰ میلیون تومان در حساب خود بلوکه کنند
آغاز ثبت نام خودروهای وارداتی از ۶ اسفند/ وزارت صمت: متقاضیان باید ۵۰۰ میلیون تومان در حساب خود بلوکه کنند

آغاز ثبت نام خودروهای وارداتی از ۶ اسفند/ وزارت صمت: متقاضیان باید ۵۰۰ میلیون تومان در حساب خود بلوکه کنند

کسب و کار نیوز- بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت ثبت نام خودروهای وارداتی از روز شنبه (ششم اسفند) شروع می‌شود و شرکت‌کنندگان در این قرعه کشی علاوه بر داشتن شرایط قرعه‌کشی خودروهای داخلی مثل داشتن گواهینامه، نداشتن پلاک فعال و غیره، باید ۵۰۰ میلیون تومان در حساب بانکی خود بلوکه کنند.

به گزارش کسب و کار نیوز، بر اساس این اطلاعات، مقرر شده خودروهای وارداتی در قرعه کشی عرضه شود و شرکت‌کنندگان در قرعه کشی باید شرایط عمومی برنامه‌های فعلی قرعه‌کشی خودروهای داخلی از جمله اینکه گواهینامه داشته باشند، پلاک فعال نداشته باشند، طی ۴۸ ماه گذشته از خودروسازان داخلی خرید نکرده باشند و تا یک سال نمی‌توانند سند خودرو را به کسی منتقل کنند را رعایت کنند.

ثبت‌نام برای فروش خودروهای وارداتی از ۶ اسفند ماه آغاز می‌شود و مبلغ پیش پرداخت برای خرید خود‌روهای وارداتی ۵۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است. متقاضیان یک‌هفته فرصت دارند تا با مراجعه به سامانه یکپارچه خودرو روند ثبت‌نام را انجام دهند.در این دوره ۱۰۰ هزار نفر انتخاب می‌شوند.

بعد از قرعه‌کشی عرضه خودروها انجام می‌شود و متقاضیان متناسب با ظرفیت، خودروها را انتخاب می‌کنند و سه روز مهلت است تا هزینه (CFR) (هزینه ارزش کالا و کرایه حمل تا بندر مقصد) را به صورت پیش پرداخت واریز کنند و خودروها را حداکثر ۳ تا ۶ ماه با تکمیل وجه تحویل می‌گیرند.اگر متقاضی در زمان مقرر محصول را دریافت نکرد می‌تواند ماهانه جریمه دیرکرد ۷.۵ درصدی و ۵ درصد هزینه ابطال را دریافت کند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.