صفحه اصلی / اسلایدر / جلسه کمیته مزد کارگران برای تعیین رقم سبد معیشت به نتیجه نرسید
جلسه کمیته مزد کارگران برای تعیین رقم سبد معیشت به نتیجه نرسید

جلسه کمیته مزد کارگران برای تعیین رقم سبد معیشت به نتیجه نرسید

کسب و کار نیوز- نماینده کارگران در شورای عالی کار با اشاره به اینکه در جلسه کمیته دستمزد به نتیجه نهایی نرسیدیم گفت: بررسی کارشناسی را درباره تعیین عدد و رقم ادامه می دهیم, سبد معیشت باید منطقی تر از سال های قبل تعیین شود.

به گزارش کسب و کار نیوز، محمدرضا تاجیک,نماینده کارگران در شورای عالی کار درباره جلسه شب گذشته کمیته مزد گفت: این جلسه کارشناسی برای تعیین عدد و رقم هزینه سبد معیشت بود اما به نتیجه نهایی نرسیدیم و مطالبی در حد پیشنهاد مطرح  شد.

تاجیک افزود: اطلاعات اقلام خوراکی از جمله مقدار مصرف آن از سوی کارشناسان انیستیتو تغذیه بیان شد. تغییراتی را نسبت به سال گذشته بیان کردیم و نیازمند این هستیم که این موضوع را بررسی کنیم. نماینده رفاه وزارت تعاون اطلاعاتی در خصوص اقلام غیرخوراکی در محدوده شهری و استانی ارائه کردند و درباره میزان مصرف اختلاف نظرهایی با هم داریم که باید بررسی شود.

وی گفت: اعتقاد کارگران این است که برای محاسبه سبد معیشت، ملاک باید تعداد نفرهایی باشد که مرکز آمار اعلام می کند. اما درهمین زمینه نظرات مختلفی بیان شد. ساعت جلسه اجازه بررسی دقیق نداد, درباره نحوه مصرف کارگران اختلاف نظر داشتیم و باید بررسی بیشتری صورت گیرد. نماینده کارگران در شورای عالی کار بیان کرد: دستمزد باید با توجه به نرخ تورم و به‌‌گونه‌ای تعیین شود که کارگران بتوانند از پس هزینه‌های حداقلی زندگی خانوار بر بیایند، بنابراین برای ما سبد معیشت و محاسبۀ آن، اولویت اصلی است.

نماینده کارگران در شورای‌عالی کار  جلسات دستمزد ۱۴۰۲ را بسیار مهم و سخت خواند و گفت: شورای عالی کار امسال کار مهمی پیش رو دارد و باید بر اساس خط معیشت و سبد هزینه‌های مصرفی یک خانوار ۴نفره در خصوص دستمزد تصمیم بگیرد. در برخی سالها اقلامی از سبد معیشت حذف می شد یا کالاهایی که رشد تورمی کمتری داشتند در سبد گنجانده می‌شد، بنابراین امسال باید سبد معیشت  عادلانه تعیین شود تا محاسبه تورم سبد معیشت واقعی‌تر باشد.برخی از اقلام به دلیل گرانی ها از سبد غذایی کارگران کمرنگ شده است که ناشی از کوچک شدن جیب کارگران است نه تغییر الگوی مصرف. بنابراین باید در این موارد دقت بیشتری در محاسبه سبد شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.