صفحه اصلی / سرخط خبرها / تسهیل فعالیت نخبگان بازگشته به کشور
تسهیل فعالیت نخبگان بازگشته به کشور

کیوان نقره کار، کارشناس فناوری اطلاعات

تسهیل فعالیت نخبگان بازگشته به کشور

سرمقاله

برای نخبگان و فارغ التحصیلانی که قصد بازگشت به کشور و فعالیت در حوزه فناوری کشور را دارند باید زیرساخت ها فراهم شد. به عبارتی زیرساخت های مربوط به کسب و کارهایی که قصد حضور و فعالیت در آنها را دارند باید به بهترین شکل ممکن ایجاد شود. نخبگان اگر بخواند وارد بازار کار شوند و یا ایده و محصول خود را به بازار ارایه دهند نیاز به زیرساخت و بستر مناسب دارند.
فناوری های مورد نیاز، ملاحظات قانونی، معافیت ها و تسهیلات باید به خوبی فراهم شود. تسریع در تغییر قوانین باید دیده شود. اینترنت باکیفیت و آزمایشگاه های مورد نیاز باید در اختیار نخبگان قرار گیرد. همچنین سرمایه گذاری درست و مناسب باید در دستور کار قرار داشته باشد. ارتباط درست با بازار نیز یکی از مهم ترین نیازهای نخبگان برای فعالیت است. این افراد به دلیل اینکه به تازگی به کشور بازگشته اند شاید آشنایی چندانی با فرآیندهای بازار نداشته باشند. باید از لحاظ فکری و امنیتی حمایت شوند. در کشور ما به هر حال هجمه های داخلی و خارجی وجود دارد. نمی توان گفت این هجمه ها بر روی فعالیت این افراد تاثیر نخواهد گذاشت. ذهن فعالان و نخبگان بخصوص افرادی که از خارج از کشور بازگشته اند حساس تر است و باید شرایط بهتری برای ادامه کار آنها وجود داشته باشد.
فراهم سازی شرایط آسایش روانی کسب و کار به آسایش روان یک کشور منجر می شود و اهمیت این موضوع این است که امنیت کشور به امنیت مردم کمک خواهد کرد. باید این شرایط فراهم شود. در غیر این صورت نخبگان یا تمرکز کافی برای کار نخواهند داشت و یا تصمیم به بازگشت خواهند گرفت.
باید این زنجیره های ایده تا بازار و آسایش روانی برای فعالیت درست فراهم شود تا بتوان شاهد دستاوردهای آن باشیم. از سوی دیگر بهتر است این افراد و فعالیت های آنها خیلی دولتی نشود. در عین حال اما بهتر است گزارش های لحظه به لحظه از حضور آنها داشته باشیم تا مردم حضور آنها را بهتر و شفاف تر شاهد باشند. باید مردم در جریان فعالیت ها و پیشرفت های این افراد قرار بگیرند.

همچنین مطالعه کنید:

تخصیص ۳۰۰ همت منابع برای طرح‌های عمرانی

به گزارش کسب و کار نیوز ، داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.