صفحه اصلی / اسلایدر / کاهش ۱۹۲ هزار میلیارد تومانی بدهی دولت در تابستان امسال
کاهش ۱۹۲ هزار میلیارد تومانی بدهی دولت در تابستان امسال

کاهش ۱۹۲ هزار میلیارد تومانی بدهی دولت در تابستان امسال

کسب و کار نیوز- جدیدترین داده‌های وزارت اقتصاد حاکی از این است که بدهی دولت در فصل تابستان امسال ۱۹۲ هزار و ۷۶۸ میلیارد تومان کاهش یافته است.

به گزارش کسب و کار نیوز، وزارت امور اقتصادی و دارایی آخرین وضعیت کلان بدهی‌ها و مطالبات دولت، روند فصلی نسبت بدهی دولت و شرکت‌های دولتی به تولید ناخالص داخلی، وضعیت بدهی‌ها و مطالبات دولت و شرکت‌های دولتی به تفکیک اشخاص و نهادها، عملکرد انتشار و تسویه اوراق بهادار دولت، وضعیت شاخص‌های اثرگذار بر بازارهای پولی و مالی کشور را منتشر کرد. بررسی جداول آماری نشان می‌دهد که بدهی دولت تا پایان تابستان امسال به بیش از ۱۱۸۳ هزار میلیارد تومان رسیده است.

بدهی دولت در پایان خرداد ماه سال جاری حدود ۱۳۷۶ هزار میلیارد تومان بوده که در تابستان امسال ۱۹۲ هزار میلیارد تومان کاهش را نشان می‌دهد.

بر اساس گزارش وزارت اقتصاد، مطالبات دولت نیز در پایان تابستان امسال به ۴۱۰۱ هزار میلیارد تومان رسیده که نسبت به پایان خردادماه ۱۴۰۱ حدود ۲۲۴ هزار میلیارد تومان از میزان آن کاسته شده است.

بدهی شرکت‌های دولتی نیز در پایان تابستان سال جاری حدود ۱۷۵۶ میلیارد تومان بوده که نسبت به پایان فصل بهار افزایش ۳۰۴ هزار و ۷۸۵ میلیارد تومانی را ثبت کرده است.

مطالبات شرکت‌های دولتی نیز در فصل تابستان با ۶۴۸ هزار میلیارد تومان افزایش به یک هزار و ۱۱۳ میلیارد تومان رسیده که این رقم در پایان خرداد ماه ۴۶۵ هزار میلیارد تومان بود.

کاهش ۱۹۲ هزار میلیارد تومانی بدهی دولت در تابستان امسال

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.