صفحه اصلی / اسلایدر / بازگشت ۲۳۷۰ واحد تولیدی راکد به چرخه تولید/کاهش واحدهای راکد
بازگشت ۲۳۷۰ واحد تولیدی راکد به چرخه تولید/کاهش واحدهای راکد

بازگشت ۲۳۷۰ واحد تولیدی راکد به چرخه تولید/کاهش واحدهای راکد

کسب و کار نیوز- رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از بازگشت ۲ هزار و ۳۷۰ واحد تولیدی راکد به چرخه تولید خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز، علی رسولیان امروز اظهار کرد: برنامه افزایش ظرفیت تولید را در دو بخش واحدهای کامل تعطیل و واحدهای زیر ظرفیت دنبال می‌کنیم که ۵۷ درصد صاحبان واحدهای راکد راغب به احیا هستند و ۶۲ درصد واحدها نیز امکان احیا دارند.

رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون تعداد واحدهای راکد ۱۴ درصد کاهش یافته است یعنی از ۸ هزار و ۵۶ واحد به ۶ هزار و ۹۱۵ واحد راکد رسیده‌ایم.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز یک هزار و ۱۹۱ واحد صنعتی_تولیدی راکد احیا شده که ۲۷۰ خارج از شهرک‌های صنعتی بوده و ۹۲۴ واحد نیز داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی بوده است.

رسولیان ادامه داد: همچنین یک هزار و ۷۴ واحدی که زیر ۵۰ درصد کار می‌کردند که هم اکنون به بالای ۵۰ درصد تولید رسیدند.

معاون وزیر صمت افزود: در مجموع ۲ هزار و ۳۷۰ واحد تولیدی راکد مجدد به چرخه تولید بازگشتند.

وی تصریح کرد: از ۲ هزار و ۱۶۶ واحد جدید بهره برداری شد که ۳۳ هزار شغل ایجاد کرده است.

رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی افزود: در ۹ ماهه امسال ۴۰ هزار هکتار جدید به شهرک‌های صنعتی اضافه کردیم تا نیازهای فعالان اقتصادی را برآورده کنیم.

وی ادامه داد: برای هر استان راه اندازی ۵ شهرک انرژی خورشیدی را برنامه ریزی کرده‌ایم.

رسولیان گفت: از ابتدای سال گذشته بیش از ۱۷۰۰ واحد کارگاه کوچک و امسال از ۷۳۰ کارگاه جدید بهره برداری کردیم.

معاون وزیر صمت افزود: همچنین ۶۳ شهرک خصوصی در کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه امسال ۸۸ جلسه حل اختلاف داشتیم، ادامه داد: تاکنون ۸۰۰ هکتار فسخ داوری شده که تاکنون ۴۶۶ هکتار را پس گرفته‌ایم.

رسولیان در مورد شهرک‌های صنعتی مشترک، گفت: توافقات اولیه با ترکیه، عراق، آذربایجان و ارمنستان داشته‌ایم که پیش نویس اولیه هم تهیه شده است اما برای ایجاد شهرک مشترک نیاز به مصوبه مجلس داریم و باید این موضوع قانونی شود.

معاون وزیر صمت اضافه کرد: البته با ترکیه تا جاهایی جلو رفته‌ایم و هزینه‌های مربوط به انرژی و … شهرک را بررسی کردیم که البته هنوز به جمع بندی نرسیده‌ایم. سایر کشورها هم هنوز خوب پای کار نیامده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین قصد داشتیم در کشورهای دیگر سرمایه گذاری کنیم یا خارجی‌ها در این حوزه در ایران سرمایه گذاری کنند. البته در این ارتباط در تبریز یک شهرک صنعتی خصوصی داریم که توسط خارجی‌ها سرمایه گذاری شده است.

رسولیان در مورد قطعی برق واحدهای صنعتی گفت: ۱۰۰۰ مگاوات از طریق نیروگاه‌های خودتامین کمک کردیم و البته مدیریت خوبی هم شد اما در زمستان به دلیل سرما و قطعی گاز، هم در حوزه قطعی برق و هم در حوزه قطعی گاز مشکل داشتیم و در برخی از زمان‌ها واحدها مجبور به تعطیلی شدند. بر همین اساس برای تابستان سال آینده از هم اکنون شروع به برنامه ریزی و برگزاری جلسات کرده ایم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.