چهارشنبه , ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سرخط خبرها / یکپارچه شدن پیام‌رسان‌های داخلی
یکپارچه شدن پیام‌رسان‌های داخلی

محمدرضا اصنافی، کارشناس فناوری اطلاعات

یکپارچه شدن پیام‌رسان‌های داخلی

سرمقاله

در شرایط فعلی برای رشد پیام رسان های داخلی و ارایه خدمات با کیفیت بالا کاری که در کوتاه مدت می توان انجام داد این است که بار تجمیع آنها دست به کار شد. وجود یک پیام رسان قوی و با قابلیت سرویس دهی بالا می تواند نیاز کشور را به پیام رسان های خارجی مرتفع کند. اینکه ده پیام رسان به صورت همزمان با کیفیت خدمات رسانی متوسط فعالیت داشته باشند منجر به سردرگمی کاربران و تمایل برای ادامه استفاده از پیام رسان های خارجی خواهد شد. تنها کاری که در کوتاه مدت می توان انجام داد تجمیع آنهاست.
در این راستا و برای ایجاد یک پیام رسان داخلی قوی اگر یک کنسرسیوم تشکیل شود و شورای عالی فضای مجازی در این رابطه وارد عمل شود، قطعا نتیجه بهتری خواهیم گرفت. در این کنسرسیوم برای تجمیع تمام دارایی های فنی، زیرساختی و عملی این پیام رسان ها تصمیم گیری شود. در این حالت می توان امید داشت پیام رسانی قوی ایجاد شود که توانایی رقابت با نمونه های خارجی خود را داشته باشد.
از سوی دیگر حمایت های مالی مستقیم نیز منجر به شکست نمونه های بومی خواهد شد و پیشرفت را عملا متوقف خواهد کرد. دولت می بایست در حوزه تحقیق و توسعه این پیام رسان ها ورود کند و معافیت هایی را از جنس معافیت های مالیاتی و بیمه ای برقرار سازد. همچنین دولت اگر قصد حمایت مالی این پیام رسان ها را دارد می بایست کمک فناورانه داشته باشد. پرداخت مستقیم پول فعالیت پیام رسان ها را دچار اختلال کرده و آنها را به اصطلاح تنبل بار خواهد آورد.
همچنین دولت می تواند در راستای حمایت از این پیام رسان ها بر روی این کسب و کارها سرمایه گذاری کند. می تواند در این کسب و کارها سهیم شود. در شرایط فعلی مردم عادت کرده اند از پیام رسان های خارجی که خدمات با کیفیتی ارایه می دهند استفاده کنند. دولت با سرمایه گذاری و سهیم شدن در این کسب و کارها می تواند به ارایه خدمات با کیفیت کمک کند. البته همچنان تاکید بر وجود یک پیام رسان قوی در ازای ده پیام رسان ضعیف است. مردم در شرایط فعلی انتظار دارند کیفیت ارایه خدمات بالا برود. این مهم تنها با تجمیع پیام رسان ها در قالب یک پیام رسان قابل تحقق است. این اتفاق گامی رو به جلوست، هرچند تا نقطه مطلوب فاصله زیادی دارد.

همچنین مطالعه کنید:

طرح کالابرگ در ۱۴۰۳ ادامه می‌یابد/ امسال کسری بودجه نخواهیم داشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.