صفحه اصلی / اسلایدر / رئیسی: موافق اختلال در اینترنت نیستیم/ پلتفرم‌ها نباید در کشور ناامنی ایجاد کنند
رئیسی: موافق اختلال در اینترنت نیستیم/ پلتفرم‌ها نباید در کشور ناامنی ایجاد کنند

رئیسی: موافق اختلال در اینترنت نیستیم/ پلتفرم‌ها نباید در کشور ناامنی ایجاد کنند

کسب و کار نیوز- رئیس جمهور با بیان این که معتقدم اختلالی در اینترنت نباید باشد و ما حتما موافق اختلال در اینترنت نیستیم گفت: هر پلتفرمی بخواهد در کشور فعالیت کند نباید در کشور ناامنی ایجاد کند.

به گزارش کسب و کار نیوز، «آیت الله سید ابراهیم رییسی»، رییس جمهوری در گفت وگوی تلویزیونی که در شب سالروز ورود بنیانگذار انقلاب برگزار شد، درباره انتقاداتی که به سرعت و دسترسی اینترنت مطرح می شود، گفت: نظرم در زمینه اینترنت عوض نشده است. زندگی، کسب و کار و ارتباطات مردم در بستر فضای مجازی انجام می شود. به عبارتی این محیط، محیط زیست مردم ما محسوب می شود و باید آرامش بخش باشد و دسترسی ها به راحتی صورت گیرد. به وزیر ارتباطات و بخش های دیگر از مسوولان همیشه گفتم که نباید در اینترنت اختلال باشد و مردم باید راحت از آن استفاده کنند و اختلال در اینترنت موجب گله ما و همچنین گله مردم هم هست.

وی با تقدیر از وزارت ارتباطات ادامه داد: کاری که در ارتباط با فیبرنوری و شبکه ملی اطلاعات در این دولت انجام شده، قابل تقدیر است و وزارت ارتباطات شبانه روز کار می کند تا خطوط ارتباطی را برقرار کند و اینترنت در روستا و شهر مشکلی نداشته باشند.

آیت الله رییسی در مورد محدودیت های ایجاد شده در دسترسی به تعدادی از پلتفرم های خارجی تصریح کرد: قبل اغتشاشات محدودیتی برای دسترسی به پلتفرم های خارجی ایجاد نشده بود. اما این پلتفرم ها بستری برای ایجاد ناامنی شد. کجا اجازه می دهند یک پلتفرم خارجی بستری برای ایجاد ناامنی باشد؟

رییس دولت سیزدهم با بیان اینکه مخاطب موضوع اینترنت فقط وزارت ارتباطات نیست، خاطرنشان کرد: در جلسات دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی با حضور همه قوا بررسی شده است که اگر پلتفرم ها همچنان بستر ناامنی باشند، نمی‌توان به آنها اجازه فعالیت داد. اروپایی ها چرا دو استاندارد دارند؟ آنها برای خودشان می پسندند که دفتر خدمات هر پلتفرمی که در داخل کشور آنها فعالیت می کند، در داخل آن کشورها وجود داشته باشد، شورای عالی امنیت ملی هم همین را خواسته که آنها پاسخگوی فعالیت خود باشند و در کشور ما ناامنی ایجاد نکنند.

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه، هر پلتفرمی باید پاسخگو باشد، زیرا وقتی پاسخگو نباشد، مشکل ایجاد می شود و بستر ناامنی می شوند، اظهار کرد: وزارت ارتباطات تلاش کرد تا پلتفرم های داخلی ایجاد کند تا مردم از این پلتفرم ها استفاده کنند که این کار شده است تا مردم در کسب و کار دچار مشکل نشوند. من معتقدم اختلالی در اینترنت نباید باشد و ما حتما موافق اختلال در اینترنت نیستیم، اما هر پلتفرمی بخواهد در کشور فعالیت کند نباید در کشور ناامنی ایجاد کند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.