صفحه اصلی / اسلایدر / سخنگوی دولت: توزیع ۳۲ قلم کالای مورد نیاز مردم از امروز تا پایان ماه رمضان با قیمت تخفیفی
سخنگوی دولت: توزیع ۳۲ قلم کالای مورد نیاز مردم از امروز تا پایان ماه رمضان با قیمت تخفیفی

سخنگوی دولت: توزیع ۳۲ قلم کالای مورد نیاز مردم از امروز تا پایان ماه رمضان با قیمت تخفیفی

کسب و کار نیوز- سخنگوی دولت با اعلام اینکه ۳۲ قلم کالای مورد نیاز روزمره مردم از امروز تا پایان ماه رمضان با قیمت تخفیفی توزیع می‌شود،گفت: این کالاها فقط مخصوص یک شرکت نیست.

به گزارش کسب و کار نیوز، علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با تبریک آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی و روز پدر، اظهار کرد: آرزو می‌کنیم سیر تعالی و پیشرفت کشور که از اول انقلاب اسلامی آغاز شده است، در گام دوم انقلاب با سرعت مضاعف پیش برود.

وی افزود: در جلسه امروز هیات دولت، گزارش های متعدد از سوی دستگاه‌های مختلف در خصوص برنامه های دولت در دهه فجر ارایه شد. گزارش مبسوطی از سوی وزیر کشور و بهداشت از نحوه امدادرسانی به زلزله زدگان شهرستان خوی ارایه شد. توزیع گسترده چادر و امکانات مختلف انجام شده، اما حجم تخریب و سرمای زیاد هوا، اذیت کننده است که رئیس جمهور ومعاون اول برای تسریع و استمرار خدمات رسانی دستور داده‌اند.

بهادری جهرمی با بیان اینکه گزارش‌های خوبی از ۴ هزار طرح برای افتتاح در دهه فجر ارائه شده است، گفت: همچنین گزارش‌های مختلفی از دستاوردها و آمار کشور نیز ارایه شد مثلا رشد صنعت فولاد رتبه اول جهانی را بدست آورده است.
سخنگوی دولت افزود:‌ وزیر فرهنگ از اختتامیه جشنواره تئاتر فجر و آغاز فیلم فجر گزارشی ارائه کرد. دیروز اختتامیه تئاتر فجر با استقبال خوب مردم برگزار شد. نمایشگاه شهر خانواده که طرح وزارت فرهنگ با همکاری نظام بانکی و وزارت صمت است از امروز آغاز می شود و محصولاتی از جمله پوشاک و وصنایع دستی با تخفیف‌های مناسب و خرید اعتباری آغاز به کار کرده است . البته محدود به تهران نیست و در سایر شهرستان‌ها هم مشابه این نمایشگاه برگزار می شود.

وی همچنین اضافه کرد: وزارت جهاد کشاورزی جشنواره‌ای را با همکاری اتحادیه‌های صنفی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای آغاز کرده است که ۳۲ قلم کالای مورد نیاز روزمره زندگی مردم از امروز تا پایان ماه رمضان با قیمت تخفیف ویژه توزیع می‌شود. این کالاها فقط مخصوص یک شرکت نیست، بلکه برندهای مختلفی دارد. هر فروشگاه زنجیره‌ای بخشی از این محصولات را ارائه می‌کند. به موازات این طرح ها، قانون اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی نیز پس از اجرای کامل در استان هرمزگان، در سه استان قزوین، گیلان و مرکزی اجرا می شود تا کسانی که مایل هستند از کالابرگ به جای یارانه نقدی استفاده کنند.
وی ادامه داد: یکی دیگر از مصوبات دولت، تصویب کلیات لایحه تشکیلات و اختیارات و وظایف وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بود.
بهادری جهرمی درباره مصوبه مولد سازی دارایی های دولت نیز اظهارکرد: این طرح اختصاص به سال جاری ندارد و شش هفت سال هست که در قوانین بودجه سنواتی، مجلس تکلیف می‌کند تا بسیاری از دارایی‌های بخش‌های مختلف دولتی که به نوعی معطل مانده، تعیین تکلیف شوند. مردم این زمین‌ها و اموال راکد یا طرح‌های نیمه تمام را در شهرستان‌ها می‌بینند و می‌دانند متعلق به دستگاه‌های اجرایی است. با وجود آنکه قانونگذار در قوانین بودجه مقرر می کند که این اموال صرف مولدسازی شود، اما تجربه نشان داده که این قانون و فرآیندها و روال های موجود توانایی انجام وظایف قانونی ندارد. بعضا درصد تحقق این قانون به ده درصد هم نرسیده است.

وی درباره زمان ارائه برنامه هفتم توسعه به مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: فرایند نگارش برنامه توسعه هفتم برای پنج سال آینده به کار کارشناسی دقیق نیاز دارد. سیاست‌های کلی برنامه‌ توسعه در شهریور ابلاغ شده و پنج ماه گذشته است که پنج ماه برای تدوین برنامه توسعه حداقل زمان ضروری است. سازمان برنامه و بودجه در حال نهایی کردن برنامه هفتم است که بلافاصله در دولت با سرعت بررسی شود و تا پایان سال آماده و تقدیم مجلس شود.
سخنگوی دولت درباره زمان تشکیل سازمان بازرگانی نیز گفت: پس از تصویب دولت، لایحه تشکیل این سازمان باید در مجلس بررسی شود و در دستور کار قرار گیرد. تصمیم گیر نهایی درباره تشکیل سازمان بازرگانی مجلس است. دولت آمادگی کامل دارد که پس از تصویب مجلس، این سازمان را بلافاصله تشکیل دهد.
بهادری جهرمی درباره حکم انفصال از خدمت وزیر آموزش و پروش بیان کرد: متوجه نشدیم چرا یک موضوع غیرقطعی در رسانه‌ها مطرح شد. این رای غیرقطعی و مربوط به شکایتی است که در سال ۸۸ درباره نحوه محاسبه سنوات خدمت یکی از کارمندان آموزش و پرورش صورت گرفته بود و سوء برداشتی در روش محاسبه وجود داشته است و همین عامل موجب صدور رای شد که البته رای هنوز غیرقطعی بوده و هنوز لازم‌الاجرا هم نیست. صندوق بازنشستگی نیز موضوع را پیگیری می کند تا این سوء برداشت برطرف شود. طبیعتا مساله خاصی نخواهد بود.

///

بهادری جهرمی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه بررسی دستور رییس جمهور برای واگذاری خودروهای خارج از ضابطه به کجا رسید و آیا تخلف دستگاه ها محرز شده است؟ گفت: رییس جمهور تاکید داشته و دارد که به هیچ وجه در زمینه خودرو دولتی و خصوصی ویژه خواری صورت نگیرد تا دستگاه‌ها خارج از روالی که مردم در آن قراردارند، خودرو تهیه نکنند. این موضوع از ابتدای دولت به دستگاه ها ابلاغ شده است و دستگاه ها ملزم به آن هستند.

وی ادامه داد: رئیس جمهور به وزیر صمت دستور داده است تا بررسی کنند که درتهیه خودروهای نه شخصی، بلکه ادارای تخلفی صورت گرفته است یا نه که اگر تخلفی صورت گرفته با آن برخورد شود. هنوز گزارش وزارت صمت جمع بندی نشده تا قطعا اگر تخلفی از دستور رئیس‌جمهور صورت گرفته باشد، با آن برخورد شود.
وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا میزان عیدی کارکنان دولت مشخص شده است، گفت: هنوز پیشنهادی ارایه نشده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.