صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / حدود ۱۴۰۰ شرکت دانش بنیان با وزارت دفاع همکاری می کنند
حدود ۱۴۰۰ شرکت دانش بنیان با وزارت دفاع همکاری می کنند

حدود ۱۴۰۰ شرکت دانش بنیان با وزارت دفاع همکاری می کنند

کسب و کار نیوز- جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به روند صعودی سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح در حوزه‌های مختلف، از برقراری تعاملات موثر بین سازمان های هوافضا، صاایران و سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح جهت تشکیل یک چرخه کاملی از فناوری‌های فضایی خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز، سردار سرتیپ پاسدار سید مهدی فرحی جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه بازدید از دومین نمایشگاه ایران ژئو در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور بخش خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان، در این نمایشگاه اظهارکرد: امروز جهان به سمت فناوری‌های نوین و پیشرفته و راهبردی در حال حرکت است و چشم انداز ما این است که بتوانیم از این فناوری‌های نوین استفاده مطلوب کنیم.
جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در خصوص پیشرفت های ایران اسلامی در این حوزه گفت: کشور ما با همت شرکت‌های دانش‌بنیان و جوانان متخصص امروز در حوزه فناوری‌های راهبردی گام‌های موثری برداشته است که از جمله آن ها می توان به حوزه ژئوماتیک اشاره کرد.
وی ادامه داد: امروز حوزه ژئوماتیک یکی از مهم‌ترین مولفه‌های اصلی فناوری‌های فضایی است که در عرصه بین‌المللی روی این موضوع کار ویژه صورت می گیرد. اطلاعات ژئو و داده‌ های مکانی در شرایط کنونی کاربردهای متعددی دارند و شرکت‌هایی که در این نمایشگاه حضور دارند، امروز از تجهیزات و زیرساخت‌های مطلوب و دانش قابل توجهی در این حوزه برخوردارند و قطعا با کمک و حمایت سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح رونق قابل توجهی را برای این شرکت‌ها در آینده شاهد خواهیم بود.
سردار فرحی در خصوص دستاوردهای سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح در حوزه ژئوماتیک گفت: این سازمان طی چندین سال گذشته در این رابطه روند رو به رشد و صعودی داشته است و توانسته قابلیت های مطلوبی را ایجاد کند که از جمله این فعالیت‌ها می توان به پشتیبانی و حمایت از برگزاری نمایشگاه ایران ژئو اشاره کرد.
وی ادامه داد: بنظر می رسد در آینده نزدیک بتوانیم ارتباطات موثری را بین سازمان های هوافضا، صاایران و سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح جهت تشکیل یک چرخه کاملی از فناوری‌های فضایی ایجاد کنیم.
جانشین وزیر دفاع خاطرنشان کرد: وزارت دفاع در حال حاضر با بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ شرکت سازنده در ارتباط است که حدود ۱۴۰۰ شرکت آن را شرکت های دانش بنیان تشکیل می‌دهند. و البته قسمتی از آنها شرکت‌های دانش بنیانی هستند که در حوزه ژئوماتیک کار می کنند و در این نمایشگاه نیز حضور دارند. این بخش از شرکت‌های دانش‌بنیان با سازمان جغرافیای نیروهای مسلح در ارتباط هستند و حمایت های همه جانبه ای را در حوزه توسعه تجهیزات و توسعه فناوری دریافت می کنند و البته بهره برداری از خدمات این شرکت‌ها نیز صورت می پذیرد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.