صفحه اصلی / اصناف / ضرورت تاسیس بانک اصناف/ بانک اصناف متفاوت از بانک خصوصی است
ضرورت تاسیس بانک اصناف/ بانک اصناف متفاوت از بانک خصوصی است

ضرورت تاسیس بانک اصناف/ بانک اصناف متفاوت از بانک خصوصی است

کسب و کار نیوز- عضو هيئت رئيسه اتاق اصناف تهران در جريان برگزاري اجلاس ماهانه اتاق اصناف تهران با حضور وزير کشور، استاندار تهران، روساي اتاق هاي اصناف شهرستان هاي استان تهران، روساي اتحاديه هاي صنفي تهران و تعدادي از مسئولان ملي و استاني، بر ضرورت و نياز اصناف به تشکيل بانک اصناف تاکيد کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز، محمدرضا فرجی، عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف تهران با بیان مطلب فوق گفت: جامعه اصناف، یک سوم جمعیت کشور را به خود اختصاص داده و مهمترین مولدین اصلی مالی کشور هستند؛ ضمن اینکه قبل از تاسیس و تشکیل موسسات مالی و بانک ها، سنت نیکوی قرض الحسنه در میان آنها مرسوم و معمول بوده است.

وی تصریح کرد: بر این اساس اصناف همیشه مورد وثوق و امانتدار مالی مردم بوده اند؛ لذا بانک اصناف یکی از ملزومات و نیازهای واقعی اصناف می باشد. عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف تهران ادامه داد: علی رغم اینکه این مهم در قانون برای اصناف دیده شده است متاسفانه دولت به دلایلی مخالف تاسیس بانک خصوصی است؛ اما باید گفت بانک اصناف با بانک خصوصی که سرمایه گذاری آن از طریق یک یا چند نفر خاص انجام می گیرد تفاوت دارد.

فرجی تاکید کرد: از حضور وزیر کشور درخواست می شود این مهم در دولت مطرح شود تا اصناف بانک جداگانه ای برای خود داشته باشند و بتوانند از عواید آن به نحو مطلوب در چرخه اقتصادی کشور استفاده کنند.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.