صفحه اصلی / اسلایدر / شورای رقابت:عرضه خودروهای دنا، پژو و شاهین در بورس مجاز نیست!+ نامه
شورای رقابت:عرضه خودروهای دنا، پژو و شاهین در بورس مجاز نیست!+ نامه

شورای رقابت:عرضه خودروهای دنا، پژو و شاهین در بورس مجاز نیست!+ نامه

کسب و کار نیوز- شورای رقابت در نامه‌ای به رئیس سازمان بورس اعلام کرد: عرضه خودروهای خانواده دنا پژو ۲۰۷ و شاهین در بورس کالا مجاز نمی باشد.

به گزارش کسب و کار نیوز، شورای رقابت در نامه به رئیس سازمان بورس کلیه محصولات ایران خودرو و ساپیا به جز هایما و تارا را انحصاری اعلام کرد.

در این نامه آمده است:

پیرو عرضه برخی خودروها در بورس کالا به اطلاع میرساند مدت مصوبه شصت و سومین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی مورخ ۲۸ / ۷ / ۱۴۰۰ در خصوص تنظیم بازار خودرو یکسال بوده است.

بدیهی است با انقضاء این مدت، مصوبات قبلی شورای رقابت در این زمینه به خودی خود مبنای عمل بوده و باید اجرایی می شده است. بر این اساس مطابق مصوبات ،۴۲۰ ۴۴۲، ۴۶۲ و ۴۶۸ بازار خودروهای انحصاری شامل کلیه خودروهای سواری دو شرکت ایران خودرو و سایپا به جز دو خودروی هایما و تارا میباشد و عرضه آنها باید طبق روال پیشین و مطابق با مصوبات ۴۱۴ و ۴۲۰ صورت گیرد قیمت این خودروها نیز باید براساس مصوبات ۱۴۸ و ۴۴۲ طبق فرمول Price Cap محاسبه گردد. فلذا عرضه خودروهای خانواده دنا پژو ۲۰۷ و شاهین در بورس کالا مجاز نمی باشد.

شایان ذکر است شورای رقابت با تشکیل کارگروه تخصصی خودرو موضوع بازبینی دستورالعمل‌های بازار خودرو را در دستور کار قرار داده است و در صورت تصویب مصوبه جدید در این ،زمینه جهت اجرا ابلاغ خواهد شد.

خودرو , شورای رقابت | مرکز ملی رقابت ,

همچنین مطالعه کنید:

ثبت بالاترین میزان تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز، طبق آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در مجموع یکسال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.