چهارشنبه , ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اسلایدر / مدیریت ارز آزاد با بازار مبادله‌ای، بزوی
مدیریت ارز آزاد با بازار مبادله‌ای، بزوی

مدیریت ارز آزاد با بازار مبادله‌ای، بزوی

کسب و کار نیوز- رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه اختیارات لازم برای مدیریت بازار ارز اخذ شده است، گفت: به زودی بازار مبادله طلا و ارز در راستای مدیریت بازار آزاد راه اندازی خواهد شد.

به گزارش کسب و کار نیوز، محمدرضا فرزین با اشاره به راهکار‌ها در راستای آرامش افزایی به بازار ارز گفت: بانک مرکزی به دنبال تامین نیاز‌های ارزی اقشار جامعه است و از این رو بازار مبادله ارز و طلا را در نیمه اول بهمن افتتاح خواهد کرد تا به نیاز‌های ارزی پاسخ داده شود.

 فرزین ادامه داد: به عنوان مثال فرزند فردی در خارج از کشور به سر می‌برد و نیاز به ارز دارد و یا اینکه بیماری در خارج از کشور ارز لازم دارد و یا اینکه فدراسیونی برای رفع نیاز‌های خود باید ارز داشته باشد؛ بنابراین ده‌ها نیاز ارزی بدین شکل وجود دارد و ما هیچ کدام از این موارد را به طور رسمی تامین نمی‌کنیم و این نیاز‌ها به بازار آزاد سوق داده می‌شود.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: بنابراین ما درصدد ایجاد بازار مبادله ارزی هستیم تا به تمام نیاز‌های ارزی پاسخ دهیم و کمتر نیازی به بازار آزاد برود.

فرزین اظهار کرد: اگر نیاز ارزی به بازار آزاد کم شود، بازار مبادله ارزی مبنای نرخ ارز خواهد شد و به ثبات بازار ارز کمک خواهد کرد.

* فرزین: از نظر منابع و ذخایر ارز و طلا هیچ محدودیتی نداریم

وی در مورد نوسانات بازار ارز گفت: امروز بانک مرکزی از نظر منابع و ذخایر ارزی و طلا هیچ محدودیتی ندارد و عامل اصلی نوسان در نرخ ارز آزاد، فضاسازی‌های رسانه‌ای و عملیات روانی در جامعه است.

وی با بیان اینکه اختیارات لازم برای مدیریت بازار ارز اخذ شده است، افزود: مدیریت ارز نیازمند ایجاد آرامش در بازار است و با توجه به گشایش‌های خوب ارزی که اخیرا صورت گرفته، فضای مثبت روانی در بازار تقویت شده و نرخ ارز به ثبات بیشتری خواهد رسید.

همچنین مطالعه کنید:

طرح کالابرگ در ۱۴۰۳ ادامه می‌یابد/ امسال کسری بودجه نخواهیم داشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.