صفحه اصلی / سرخط خبرها / نوآوری، ابزار دور زدن تحریم‌ها
نوآوری، ابزار دور زدن تحریم‌ها

مهدی غیبی، کارشناس اقتصاد دیجیتال

نوآوری، ابزار دور زدن تحریم‌ها

سرمقاله

اقتصاد دیجیتال امروز نیاز برون رفت از وضعیت تورمی است. ابزارهایی که اقتصاد دیجیتال در اختیار دارد می تواند از پیشرفت تورم جلوگیری کند. با کنترل تورم نیز بسیاری از مشکلات معیشتی و اجتماعی کاهش خواهد یافت. بستر فناوری اطلاعات می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات اقتصادی باشد. دولت باید با توسعه این بستر، زمینه پیشرفت فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال را فراهم کند. کنترل تورم امروز نیاز ضروری کشور است. اقتصاد دیجیتال با ابزارهایی که در اختیار دارد می تواند در این زمینه کمک های بسیاری داشته باشد.
اقتصاد دیجیتال عاملی برای اشتغال زایی است. با افزایش اشغال زایی کنترل تورم آسان تر خواهد شد. زمانی که شغل بر اساس نیاز جامعه ایجاد شود تورم می تواند روند کاهشی در پیش بگیرد. نرخ بیکاری یکی از عوامل اصلی رشد تورم است. در شرایطی قرار داریم که بسیاری از جویندگان کار از پیدا کردن شغل ناامید هستند. به عبارتی اقتصاد دیجیتال یکی از عوامل تغییر دهنده مفهوم اشتغال در اقتصاد است. در نهایت هم می تواند موجب افزایش رشد تولید ناخالص داخلی در کشور شود.
لازم به ذکر است نقش اقتصاد دیجیتال به ویژه فناوری در توسعه کشور باید پررنگ تر شود. برای بقا در اقتصاد دیجیتال باید نوآور بود. فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال یک موضوع میان بخشی است. بنابراین محیطی مناسب برای خلق ثروت و ارزش است. پیشرفت در این عرصه نیاز به زیرساخت دارد. فناوری اطلاعات در این عرصه خدماتی را ارائه می‌دهد و صنعت روبه رشدی است.
امروزه حتی برخی کشورها برای فرار از مشکلات اقتصادی به فناوری‌های ارتباطاتی و اطلاعاتی از جمله پول‌های الکترونیکی روی آورده‌اند. بسیاری از کشورها از بیت‌کوین به عنوان ابزاری به عنوان کنترل تورم استفاده می‌کنند. ضمن اینکه همین بیت‌کوین‌ها می‌توانند عاملی برای دور زدن تحریم‌ها در کشور ما هم باشند.

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.