صفحه اصلی / اسلایدر / بانک مرکزی: محدودیتی در تامین ارز مورد نیاز تجارت خارجی کشور وجود ندارد
بانک مرکزی: محدودیتی در تامین ارز مورد نیاز تجارت خارجی کشور وجود ندارد

بانک مرکزی: محدودیتی در تامین ارز مورد نیاز تجارت خارجی کشور وجود ندارد

کسب و کار نیوز- بانک مرکزی اعلام کرد: با توجه به رشد درآمدهای ارزی در دسترس، هیچ‌گونه محدودیتی در تامین ارز مورد نیاز تجارت خارجی کشور وجود ندارد.

به گزارش کسب و کار نیوز، اداره پایش بازار ارز بانک مرکزی طی اطلاعیه مورخ ۱۴۰۱.۱۰.۲۴ در سامانه سنا اعلام کرد: شرکت‌های صرافی موظف‌اند تامین و پرداخت ارز برای گواهی‌های ثبت آماری را صرفاً برحسب ارز مندرج در گواهی‌ها انجام دهند. تامین و پرداخت ارز به ارزی غیر از ارز مندرج در گواهی ثبت آماری مصداق تخلف بوده و در صورت مشاهده اقدامات نظارتی این بانک در خصوص صرافی اعمال خواهد شد.

بر این اساس به آگاهی می‌رساند هدف از ابلاغ این اطلاعیه تطبیق سیاست‌ها و نقشه تجاری با سیاست‌های ارزی کشور بوده است.

با توجه به رشد درآمدهای ارزی در دسترس، هیچ‌گونه محدودیتی در تامین ارز مورد نیاز تجارت خارجی کشور وجود ندارد و این سیاست به منظور بهینه سازی منابع و مصارف ارزی و جلوگیری از ایجاد مازاد یا کسری تقاضا برای یک یا چند ارز در مقاطع زمانی خاص و کوتاه‌مدت و نیز تسهیل جریان تجاری و ارزی کشور اتخاذ شده است. شایان ذکر است این اقدام بخشی از سیاست‌های ارزی جدید بانک مرکزی به منظور بهینه‌سازی و ثبات بخشی به بازار ارز کشور و هماهنگی کامل سیاست‌های ارزی و تجاری کشور است و سایر اقدامات در دست انجام در زمان اجرا اطلاع‌رسانی خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.