صفحه اصلی / سرخط خبرها / شرایط اثرگذاری توزیع کالابرگ
شرایط اثرگذاری توزیع کالابرگ

عبدالمجید شیخی، کارشناس اقتصادی

شرایط اثرگذاری توزیع کالابرگ

سرمقاله

برای تحقق درست هدف توزیع کالابرگ می بایست در قدم نخست بانک اطلاعاتی دقیق وجود داشته باشد. این اقدام لازمه در مسیر درست قرار گرفتن طرح کالابرگ الکترونیک است. دهک ها و طبقات باید به درستی شناسایی شوند. اطلاعات درستی از مردم باید برای این طرح استخراج شود.
لازم است برای تحقق درست طرح دهک های ضعیف کشور شناسایی شوند و برای این دهک ها خدمات کالابرگ زودتر اجرایی شود. اقشار آسیب پذیر در کشور نیازمند حمایتهای ویژه دولت هستند. کاری که باید هر روز بیشتر از روز قبل مورد توجه قرار بگیرد. باید از وارد شدن آسیب بیشتر به دهک های پایین و کم درآمد جامعه جلوگیری کرد. در این راستا طرح کالابرگ می تواند تا اندازه زیادی جلوی آسیب های احتمالی معیشتی را بگیرد.
در راستای خدمت رسانی به مردم بهتر است یارانه مستقیم و نقدی به صورت کالابرگ میان مردم توزیع شود. یارانه نقدی طرحی بوده که تا زمان آماده شدن زیرساخت ها و بسترهای توزیع کالا برگ الکترونیک، در راستای حمایت از اقشار آسیب پذیر اجرایی شد.
البته در راستای حمایت از مردم، دولت می بایست به سمت کنترل تورم پیش برود. کنترل تورم و جلوگیری از رشد آن می تواند ابزار کارساز تری برای حمایت از مردم باشد. سیاست هایی از قبیل کنترل تورم و ثبات قیمتها تاثیر بسیار بیشتری در تقویت قدرت خرید مردم دارند. نگاه دولت در حمایت از مردم و اقشار آسیب پذیر باید به صورت بلندمدت باشد. دولت باید محکم و با اراده بر سرکار باشد تا با عزم ملی از تغییر قیمت ها جلوگیری کند. در این صورت هیچ کالایی گران نخواهد شد. اگر اراده دولت تقویت شود قوه قضاییه به راحتی می تواند روزنه های تخلف را پیدا کند. در این صورت تورم در کشور به صفر می رسد.
در حال حاضر به یک نهضت ملی توقف تورم نیاز داریم.لازمه این کار عزم جدی دولت و دعوت از عموم مردم برای کنترل ‌و کاهش قیمت است و در واقع دولت نباید اجازه دهد که قیمت‌ها افزایش یابد. دولت باید عرصه را برای فعالیت دلالی، سفته بازی محدود و متوقف کند و اعتبارات بانکی را به سمت فعالیت‌های تولیدی سوق دهد. اگر هیچ فردی و بازاری نسبت به افزایش قیمت اقدام نکند قیمت‌ها نه تنها افزایش نمی یابد. حتی ممکن است که کاهش یابد و یا برای زمان طولانی ثابت بماند. اما در حال حاضر این باور وجود ندارد و اکثر تولیدکنندگان اقدام به گران کردن قیمت های خود می کنند.

همچنین مطالعه کنید:

قیمت پیاز با مدیریت صادرات متعادل می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، اسداله کارگر گفت: بررسی ها نشان می دهد که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.