صفحه اصلی / سرخط خبرها / رونق تولید، رونق اشتغال
رونق تولید، رونق اشتغال

عبدالمجید شیخی، کارشناس اقتصادی

رونق تولید، رونق اشتغال

سرمقاله

زنجیره ای از شاخص ها در تولید و رونق آن دخالت دارند. در صورت عدم وجود یکی از این عوامل تولید تحت تاثیر قرار می گیرد. تامین مواد اولیه و تجهیزات می تواند بر روند تولید تاثیرگذار باشد. انرژی و نیرو نیز از عوامل موثر بر میزان تولید است. در فصول سرد سال با قطعی گاز روند تولید دچار اختلال می شود که حل این مهم باید در دستور کار قرار گیرد. با توجه به وابستگی صنایع و تولید به انرژی باید این روند
اصلاح شود.
قطعی گاز نمی تواند راهکار درستی برای تامین گاز خانگی باشد. تولید همانقدر اهمیت دارد که اگر در روند آن اختلال ایجاد شود، در زنجیره تامین اثرگذار است. افزایش قیمت در صورت عدم تولید کافی کالاها ممکن است اتفاق بیفتد. توجه به تامین انرژی تولید از آنجایی اهمیت ویژه ای پیدا می کند که این بخش با مشکلات دیگری نیز روبرو است. سیستم بانکی هم با تولید همکاری نمی کند. نبود انرژی و سرمایه در گردش تولید را متوقف می کند.
این اتفاق تولید را زمین گیر می کند. دولت تدابیر خوبی برای کنترل مشکلات تولید به کار گرفته اما کافی نیست. باید برای مساله مهم تامین انرژی تولید در فصول سرد سال فکری اساسی کرد. اگر با واردات گاز مشکل حل می شود این کار انجام شود. هر راهکاری که می تواند جلوی قطعی گاز را بگیرد باید انجام شود. این مساله هر ساله اتفاق می افتد و موضوعی نیست که به طور اتفاقی و ناگهانی بروز کرده باشد.
رونق تولید ایجاد اشتغال را در پی دارد. با رونق تولید، رونق اشتغال را داریم و سایر مسائل اقتصادی ایجاد شده حل و تورم کاهش می یابد. هرچه عرضه و تولید تقویت شود و بر تقاضا غلبه یابد، عملا فشار تقلیل دهنده ای را بر کاهش نرخ تورم خواهد داشت. البته در کنار این اقدامات باید تجدید نظر اساسی در سیاست های تجاری کشور به عمل آید.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.