صفحه اصلی / اقتصادی / ۱۵ هزار شرکت آلمانی از چرخه تولید خارج شدند
۱۵ هزار شرکت آلمانی از چرخه تولید خارج شدند

۱۵ هزار شرکت آلمانی از چرخه تولید خارج شدند

کسب و کار نیوز- کارشناس مسائل بین الملل با بیان این که در حال حاضر ۱۵ هزار شرکت آلمانی به دلیل بحران انرژی و تورم از دور تولید خارج شده اند گفت: به پیش بینیِ خیلی از کارشناسان، اروپا در فصل گرما هم با مشکل انرژی مواجه خواهد بود.

به گزارش کسب و کار نیوز، ابوالفضل ظهره‌وند از دیپلمات‌های کشورمان در مورد چالش‌های اقتصادی اروپا همزمان با آغاز سال جدید در مصاحبه با رادیو گفت: وضعیت کنونی اروپا طلیعه اوضاعی است که به پیش بینیِ خیلی از کارشناسان، در فصل گرما هم با مشکل انرژی مواجه خواهد بود. وی افزایش نرخ تورم در اروپا را بزرگترین معضل دولت‌های اروپایی خواند و افزود: اروپایی‌ها برای جلوگیری از نارضایتی شهروندان و شورش‌های اجتماعی چاره‌ای جز اتخاذ سیاست انقباضی و افزایش نرخ بهره ندارند اما این سیاست هم پیامدهای خاص خودش از جمله کاهش فروش و رکود اقتصادی و افزایش بیکاری را به دنبال دارد.

دیپلمات باسابقه کشورمان، افزایش نرخ تورم در اروپا طی ۲۵ سال اخیر را بی سابقه دانست و گفت: بدنه اجتماعی غرب به سیاست‌های رهبران خود معترض است به ویژه در آلمان که مهم ترین خواسته معترضان از دولت، کنار گذاشتن حمایت از سیاست‌های آمریکا و مذاکره با روسیه است. ظهره وند با بیان اینکه رقم کمک‌ها به اوکراین تا به الان حدود ۵۰ میلیارد دلار بوده افزود: آمریکایی‌ها به تازگی بسته‌های جدیدی هم آماده کردند. در حقیقت این یک جنگ ناتو با روسیه است اما با سرباز پیاده اوکراین.

وی با اشاره به اینکه دامنه این اعتراضات به آمریکا هم کشیده شده اظهار کرد: روسیه و چین و ایران سه مولفه اصلی در چالش شرایط گذار هستند و ما چه بخواهیم و چه نخواهیم تعیین کننده و اثرگذار هستیم. دیپلمات باسابقه کشورمان اظهار کرد: دلار تا به الان خیلی‌ها را قربانی کرده و می‌کند لذا ما باید رویکرد اقتصادمان را نسبت به دلار تعیین کنیم و سیاست‌های پولی و مالی کشور را از روند فعلی نجات دهیم چون قرار نیست جنگ اوکراین در اوکراین تمام شود و آمریکایی‌ها در این قضیه دانسته عمل کردند و در حقیقت ما با یک اغتشاش بین المللی مواجهیم.

ظهره‌وند با بیان اینکه اروپایی‌ها در سال جدید بحران آب نیز خواهند داشت گفت: در حال حاضر ۱۵ هزار شرکت آلمانی نیز از دور تولید خارج شدند لذا باید مراقب باشیم که این هزینه‌ها را از جیب ما جبران نکنند. وی یاد آورشد: سهم اقتصاد ایران از تولید ناخالص جهان کمتر از نیم درصد و سهم روسیه و چین بیش از ۱۶ درصد است و اگر قرار باشد سهم خود را افزایش دهیم باید پیمان‌های پولی دو جانبه و خارج از دلار و یورو را منعقد کنیم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.