صفحه اصلی / اسلایدر / صادرات مرکبات مازاد ایران به چین/ ۱ میلیون تن پرتقال ذخیره سازی شد
صادرات مرکبات مازاد ایران به چین/ ۱ میلیون تن پرتقال ذخیره سازی شد

صادرات مرکبات مازاد ایران به چین/ ۱ میلیون تن پرتقال ذخیره سازی شد

کسب و کار نیوز- وزیر جهاد کشاورزی برای حل مشکل باغدار‌های شمال برای فروش پرتقال به بازاریابی جدید اشاره کرد و گفت: با چین توافق‌هایی شده که بازاری بالای یک میلیاردی است تا مازاد محصولات کشاورزی به این کشور صادر شود.

به گزارش کسب و کار نیوز، روز گذشته سیدجواد ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی در نهاد ریاست جمهوری پاسخگوی پرسش‌های مردم به شکل بر خط بود. اولین تماس گیرنده خانمی باغدار از بابل بود. مشکل این باغدار قیمت پایین پرتقال بود. وزیر جهاد کشاورزی گفت: امسال تولید پرتقال کشور نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشت از این رو با مازاد تولید رو به رو بودیم. وی گفت سال گذشته هر کیلو پرتقال ۹ هزار تومان فروخته شده، اما این نرخ امسال به ۳ هزار تومان رسید.

وزیر جهاد کشاورزی در این باره عنوان کرد: امسال باغات افزایش ۲۰ درصدی تولید نسبت به سال گذشته داشتند، زیرا خسارت‌ها به حداقل رسیده بود. وی در حل مشکل باغدار‌های شمال برای فروش پرتقال به بازاریابی جدید اشاره کرد و گفت: میزان مصرف مرکبات در کشور کاهش یافته است. در ادامه با چین توافق‌هایی شده که بازاری بالای یک میلیاردی است تا مازاد محصولات کشاورزی صادر شود.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه تا امروز حدود یک میلیون تن پرتقال از باغدار‌ها خریداری و در انبار‌ها ذخیره شده است، افزود: تعهدات ارزی برای صادرکنندگان این میوه تا ۵۰ درصد کاهش یافته تا کمکی برای حمایت از کشاورزان باشد. در این راستا سال گذشته در ۹ ماهه نخست سال حدود ۱۳۵ هزار تن پرتقال از کشور صادر شد که این عدد امسال در مدت مشابه به ۱۵۰ هزار تن رسیده است. به عنوان مثال فقط ۶۰ هزار تن پرتقال در آذر به عراق صادر شد.

ساداتی نژاد در رفع مشکل باغداران برای فروش مرکبات خود ادامه داد: در کلانشهر‌ها طی توافقاتی که با شهرداری‌ها انجام شده است فروش مستقیم محصولات کشاورزی انجام می‌شود تا با حذف دلال‌ها قیمت‌ها برای باغداران صرفه اقتصادی داشته باشد.

وی با اشاره به بازار شب عید خاطرنشان کرد: در ماه‌های پایانی سال تحرک بازار به دلیل عید نوروز می‌تواند وضعیت عرضه و تقاضا متعادل کند و از حجم مازاد تولید بکاهد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.