صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / در سال ۱۴۰۰/تولید محصولات و تجهیزات نانو ۶ برابر و بازار بومی تقویت شد
در سال ۱۴۰۰/تولید محصولات و تجهیزات نانو ۶ برابر و بازار بومی تقویت شد

در سال ۱۴۰۰/تولید محصولات و تجهیزات نانو ۶ برابر و بازار بومی تقویت شد

کسب و کار نیوز- معاونت علمی اعلام کرد مجموع محصولات و تجهیزات نانویی تولید شده در کشور از سال ۹۲ تا پایان سال ۱۴۰۰ بیش از ۶ برابر شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز، بر اساس گزارش ستاد توسعه فناوری نانو در کشور ۱۳۷۶ محصول نانو شامل محصولات نانویی و دستگاه یا تجهیزات نانو تولید شده است. محصول نانویی به هر نوع محصول حاوی نانوماده که کارکرد یا خاصیت آن با فناوری نانو بهبودیافته و یا مبتنی بر فناوری نانو باشد؛ گفته می شود.

باید مقیاس نانویی این محصولات و خواص ناشی از این مقیاس توسط واحد ارزیابی محصولات در ستاد نانو بررسی و تأییدیه نانومقیاس به آنها اعطا شده باشد. بر اساس همین ملاک و معیار؛ مجموع محصولات و تجهیزات نانویی تولید شده در کشور از سال ۹۲ تا پایان سال ۱۴۰۰ بیش از ۶ برابر شده است.

شرکت‌های تولیدی در حوزه فناوری نانو، شامل دو دسته شرکت‌های تولیدکننده محصولات و سازنده تجهیزات نانو می‌شوند که آمارها تا پایان آذرماه سال ۱۴۰۱ حکایت از فعالیت بیش از ۲۷۱ شرکت تولیدکننده محصول نانو و ۶۴ شرکت سازنده تجهیزات نانو دارد.

در سال ۱۴۰۰ شرکت های فناوری نانو موفق به صادرات محصولات این فناوری به ارزش ۶۲ میلیون دلار شده اند. پس از سال ۹۸ که کمترین مقدار و سهم صادرات محصولات نانو ساخت ایران ثبت شد، حجم صادرات روند صعودی گرفته است و در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل ۵۳ درصد رشد داشت با این حال سهم ۷ درصدی صادرات از کل بازار نانو تغییر چندانی نکرده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.