صفحه اصلی / اسلایدر / تغییر رئیس کل بانک مرکزی با اصلاحات سیاست‌گذاری و مدیریتی، تکمیل شود
تغییر رئیس کل بانک مرکزی با اصلاحات سیاست‌گذاری و مدیریتی، تکمیل شود

قالیباف:

تغییر رئیس کل بانک مرکزی با اصلاحات سیاست‌گذاری و مدیریتی، تکمیل شود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بر این باورم نوسازی نظام حکمرانی در همه حوزه ها مبتنی بر مبانی مکتب امام و اندیشه سیاسی رهبر معظم انقلاب ضرورتی است که با بازگشتن امنیت، باید در دستور کار کشور قرار گیرد و اکنون در حال ایجاد اجماع در تصمیم‌گیری‌های لازم در این حوزه هستیم.

به گزارش کسب و کار نیوز، محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس ضمن گرامیداشت فرا رسیدن سالروز یوم الله نهم دی ماه بیان کرد: این روز جلوه درخشان آگاهی عمیق و بصیرت نافذ مردم شریف ایران اسلامی بود. مردم در این روز تاریخی توطئه های دشمنان برای آسیب زدن ایران عزیز را برهم زدند.

وی افزود: حماسه هایی نظیر نهم دی ماه برای ما و تمامی مسئولان نظام نشانه ای است تا به خود یادآور شویم که مردم چگونه با ایثار و فداکاری از ایران و اسلام و انقلاب اسلامی دفاع می کنند و ما باید با کارآمدی و حل مساله و تصمیم گیری مدبرانه و به موقع دین خود را به مردم و انقلاب ادا کنیم.

رئیس مجلس گفت: در هفته گذشته از بیمارستان پیشرفته تخصصی که با حمایت آیت الله العظمی سیستانی در حال ساخت است، بازدید کردم و توفیق داشتم خدمت مراجع عظام تقلید برسم و از رهنموهای حضرات آیات عظام جوادی آملی، سبحانی، مکارم شیرازی و نوری همدانی استفاده کنم که وظیفه دارم از آنها بدلیل لطفی که داشتند تشکر کنم.

وی ادامه داد: ایشان، دغدغه های این روزهای مردم متدین را مطرح فرمودند و حل مسائل اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم را با دلسوزی مطالبه کردند. همه ما مسئولان، خود را نه تنها در برابر وظایفی که قانون برای ما تعیین کرده است بلکه در برابر همه مطالبات به حق مردم، مسئول می‌دانیم و وظیفه خود می دانیم این مسائل را در حد توان و حدود اختیارات با رعایت مصالح کشور پیگیری کنیم.

رئیس مجلس تصریح کرد: اینجانب همانطورکه قبلاً نیز تاکید داشتم، بر این باورم نوسازی نظام حکمرانی در همه حوزه ها مبتنی بر مبانی مکتب امام و اندیشه سیاسی رهبر معظم انقلاب ضرورتی است که با بازگشتن امنیت، باید در دستور کار کشور قرار گیرد و اکنون در حال ایجاد اجماع در تصمیم‌گیری‌های لازم در این حوزه هستیم. در این نوسازی همانطور که از روز ابتدا عرض کرده ام اولویت با مسایل اقتصادی است.

قالیباف خاطرنشان کرد: اقدام رییس جمهور محترم مبنی بر تغییر رییس کل بانک مرکزی ضرورتی اجتناب ناپذیر بود که از این اقدام ایشان تشکر می کنم. البته ضروری است این‌تغییر با اصلاحات ساختاری، سیاست گذاری و مدیریتی، تکمیل شود تا مسئله بصورت پایدار حل شود؛ امید زیادی داریم با روی‌ کار آمدن رییس کل جدید این اتفاقات بیفتد، ان شاء الله.

وی تصریح کرد: البته برخی نکات کارشناسی، درباره سیاست اعلام شده رییس جدید بانک مرکزی وجود دارد که در جلسات کاری به ایشان و مسئولان مربوطه منتقل خواهم کرد اما در عین حال تاکید دارم همه باید با تمام توان کمک کنند که رئیس جدید بانک مرکزی در ماموریت حساس خود موفق باشند.

قالیباف ادامه داد: مجلس همچنان معتقد است بهترین راه برای ایجاد آرامش معیشتی برای مردم، تخصیص یارانه به انتهای زنجیره و ارایه کالاهای اساسی بصورت کالابرگ الکترونیک است که هم جلوی فساد ناشی از تفاوت قیمت ارز را می گیرد و هم تورم ناشی از افزایش نقدینگی و تورم انتظاری دیگر کالاها ناشی از افزایش کالاهای اساسی را کنترل می کند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.