صفحه اصلی / اصناف / برندها / راهنمای خرید میز کنفرانس مناسب دفترکار
راهنمای خرید میز کنفرانس مناسب دفترکار

راهنمای خرید میز کنفرانس مناسب دفترکار

یکی از مهمترین لوازم کاربردی در هر شرکت یا اداره میز کنفرانس مناسب دفتر کار است. برای برگزاری جلسات کاری وجود این محصول ضروری است.

قاعدتا بخشی از زمان کاری شما در این اتاق سپری خواهد شد و همانطور که در طراحی بخشهای مختلف یک شرکت اصول خاصی را در نظر میگیرند، میز کنفرانس مدرن نیز یکی از مهمترین وسایل در طراحی فضای داخلی اتاق جلسات است. با وجود تنوع بسیاری که در ساخت و طراحی اینگونه محصولات وجود دارد قصد داریم تا شما را در امر خرید و انتخاب کالای مناسب راهنمایی کنیم.

طراحی اتاق کنفرانس

اتاق کنفرانس جایی است برای برنامهریزیهای مختلف، بحث و تبادل نظر میان اعضای یک شرکت و در نهایت مکانی است که تصمیمات مهم درمورد آینده و افق کاری شرکتها در آن گرفته میشود.
نوع دکوراسیون این فضا بر روی تمرکز و راحتی افراد تاثیرگذار است. وسایل و تجهیزاتی که در این مکان استفاده میشود و همچنین رنگ و طرح آنها نیز باید متناسب با فضا باشد. میز و صندلی کارمندی اصلیترین وسیلهای است که در این محیطها مورد استفاده قرار میگیرد و باید در هنگام طراحی داخلی و چیدمان اتاق حتما رنگ و طرحی را انتخاب کنید که سبک دلخواه شما نزدیک باشد.

بر چه اساسی میز کنفرانس مناسب را انتخاب کنیم؟

نوع طراحی فضای کار شما، ابعاد اتاق کنفرانس و تعداد نفراتی که معمولا حین انجام جلسات از این محصول استفاده میکنند را باید در ابتدا مشخص نمایید سپس اقدام به خرید کالای موردنیازتان کنید.
در ادامه هر کدام از موارد مهم برای انتخاب میز کنفرانس مناسب دفترکار را بیشتر بررسی میکنیم.

ابعاد و اندازه اتاق

اولین چیزی که شما باید آن رابررسی کنید اندازه اتاق است. باید در ابتدا مطمئن شوید میزی که قصد خرید آن را دارید متناسب با فضای مورداستفاده شما خواهد بود.
اندازه میز باید بهگونهای باشد که در هنگام جلسات مانع عبور کارکنان و افراد حاضر در جلسه نشود. فاصله میز با در و پنجره را در نظر بگیرید حتی اگر در مکان برگرزاری جلسات از سیستم تصویری به عنوان ویدیوکنفرانس استفاده میکنید حتما جایگاه دقیق آن را مشخص کرده سپس اندازه و طرح میز را انتخاب نمایید.

ظرفیت استفاده از اتاق کنفرانس

تعداد افرادی که قرار است دور میز بنشینند و در جلسه حضور داشته باشند برای انتخاب تعداد صندلی اولویت دارد و باید اندازه میز متناسب با تعداد افراد باشد.
این نکته را فراموش نکنید که فضای لازم برای عملکرد افراد مهم است و آنها باید جای کافی برای نشستن و جابجا شدن حین زمان جلسات را داشته باشند.

رنگ اتاق کنفرانس و دکوراسیون آن

پس از مشخص کردن اندازه و ظرفیت اتاق باتوجه به رنگآمیزی، نورپردازی و نحوه چیدمان اتاق میزی را انتخاب نمایید که با سبک دکوراسیون شما همخوانی داشته باشد.
در واقع المان اصلی در طراحی این فضا نوع و مدل میزی است که شما استفاده میکنید بنابراین بهتر است شکل هندسی و طراحی آن را بهگونهای انتخاب کنید که زیبایی اتاق چشمگیر باشد.

دسترسی به منبع تغذیه و پریز برق

در بیشتر کنفرانسهای کاری افراد نیاز به استفاده از لپتاپ دارند در این موقع شما باید جایگاه درست و مناسب برای قرارگیری این امکانات را در نزدیکی جایگاه افراد درنظر بگیرید. زیرا قرار نیست شما در حین جلسه درگیر کابلهای برق و پیدا کردن پریز برای استفاده باشید.

قیمت میز کنفرانس

در نهایت شما هنگام خرید قیمت را نیز باید لحاظ کنید. عواملی که بر روی قیمت انواع میز کنفراس تاثیرگذار است عبارتاند از:
⦁    سبک طراحی
⦁    مواد اولیه مصرفی
⦁    ابعاد و شکل میز
⦁    شرکت سازنده
⦁    کیفیت تولید

انواع میز کنفرانس

معمولا طبقهبندی انواع این محصول براساس شکل یا اندازه آنها است. البته از نظر جنس این محصولات از ترکیب چوبهای مقاوم و فلز ساخته میشوند.
مدل گرد
در محیطهای کوچک برای اینکه بیشتر استفاده را از فضا داشته باشید انتخاب این مدل بسیار کاربردی است درضمن این مدل برای جلساتی با تعداد افراد کم مناسب است.

مدل مستطیلی
این نوع طراحی یکی از متداولترین اشکال مورداستفاده در این مکان است که دارای طراحیها و ابعاد متفاوتی است. اگر فضای بزرگی برای اتاق کنفرانس در اختیار دارید میز مستطیلی در ابعاد مختلفی موجود است که برای این فضاها بسیار مناسب میباشد.

مدل مربعی
یک میز مربعی با طراحی ساده و زیبا مناسب برای شرکتی کوچک که بهطور معمول جلسات خود را با تعداد نفرات محدودی برگزار میکند.

مدل بیضی
اگر شما علاقهای به میز با گوشههای تیز ندارید میتوانید این مدل را انتخاب کنید. نحوه طراحی و ساخت این مدل نیز بهصورتی است که شما میتوانید در اندازههای کوچک تا بزرگ این محصول را خریداری کنید.
مدل یو شکل
این مدل امکانی را فراهم میکند تا فضای کافی برای قراگیری تجهیزات و وسایل در اتاق کنفراس وجود داشته باشد. از طرفی طراحی خاص و منحصربهفرد این محصول مشکلاتی را که برای نصب سیستمهای تصویری و سیم کشی های لازم نیاز است را برطرف می کند.
برای دسته بندی میزهای کنفرانس براساس نوع پایه آنها را به دو گروه پایه فلزی و پایه چوبی تقسیم میکنند. تنوع طراحی میزها با پایههای فلزی و سبکهای مدرن بسیار موردتوجه افراد قرار گرفته است.
پایه های چوبی بادوام و زیبا نیز در سبک طراحی کلاسیک طرفدارهای خاص خود را دارد.

استانداردهایی که برای انتخاب اندازه میز کنفرانس باید دانست

ارتفاع: مدلهایی با ارتفاع مختلف از این میزها در بازار وجود دارد که میتوانید برحسب نیاز خود خریداری کنید. نکته مهم این است که ارتفاع را با توجه به راحتی و دسترسی بهتر اعضا انتخاب نمایید.
فضای موردنیاز هر فرد: باتوجه به محیط و اندازه ابعاد اتاق میزان فضایی که برای هر نفر در نظر گرفته میشود بین ۷۵ تا ۱۲۰ سانتیمتر است.
فاصله مناسب از طرفین دیوار: درصورتی که فضای کافی دراختیار دارید فاصلهای بین ۹۰ تا ۱۰۰ سانتیمتر مناسب است و حداقل فضایی که باید درنظر بگیرید ۷۵ سانتیمتر است.

صندلی، مکمل میز کنفراس است

این محصول درواقع مکمل میز کنفرانس است و شما باید مدلی را انتخاب کنید که با میز متناسب باشد و البته جنس آن طوری باشد که افراد روی آن احساس راحتی کنند.

جمع بندی

باتوجه به تمام مواردی که بررسی کردیم هنگام خرید میز کنفرانس مناسب دفتر کار باید علاوه بر زیبایی و اندازه به راحتی افراد نیز دقت کنید. با مطالعه مقالات سایت آفن  www. afn-co.com می توانید بهترین خرید را برای محل کار خود داشته باشید.

همچنین مطالعه کنید:

چگونه افرادی با فرهنگ و قومیت مختلف استخدام کنیم؟

تنها پرداختن به موضوع تنوع نیروی کار در بیانیه‌ها و سخنرانی‌ها کافی نیست و باید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.