صفحه اصلی / اقتصادی / اقتصاد کلان / تشریح مزایای چک دیجیتال/ مشکل سرقت چک برطرف می‌شود
تشریح مزایای چک دیجیتال/ مشکل سرقت چک برطرف می‌شود

مدیرعامل بانک صادرات مطرح کرد:

تشریح مزایای چک دیجیتال/ مشکل سرقت چک برطرف می‌شود

مدیرعامل بانک صادرات اظهار داشت: با ایجاد چک دیجیتال مشکلاتی مانند آتش‌سوزی و سرقت چک را تهدید نمی‌کند و معایب چک‌های کاغذی را ندارند. از دیگر مزایای چک‌های دیجیتال، حذف واردات کاغذ و مواد اولیه آن و کاهش ارزبری آن است و دیگر مشکلات چاپ چک و توزیع آن را نخواهیم داشت.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایلنا، سید ضیاء ایمانی در مراسم رونمایی از مراسم چکنو با بیان اینکه مزیت‌های سامانه چکنو تنها مشمول مشتریان بانکی نمی‌شود و می‌تواند مشکلات متعدد شبکه بانکی را هم برطرف کند، اظهارداشت: چک دیجیتال می‌تواند بخشی از مشکلات شبکه بانکی و مشتریان را رفع کند.

وی ادامه داد: سامانه چکنو با هدف ایجاد بستری امن برای ارایه چک دیجیتال و رفع مخاطرات احتمالی چک‌های کاغذی راه اندازی شده که امکان مدیریت و نظارت آنلاین مبادله چند را برای شبکه بانکی و بانک مرکزی فراهم می‌کند و چک امن دیجیتال چک کاغذی حذف و با استفاده از امضای دیجیتال معتبر می‌شود و سرعت، دقت و امنیت بیشتری در عملکرد و نقدشوندگی نسبت به چک‌های کاغذی دارد.

مدیرعامل بانک صادرات با اشاره به امنیت چک دیجیتال گفت: با ایجاد چک دیجیتال مشکلاتی مانند آتش‌سوزی و سرقت چک را تهدید نمی‌کند و معایب چک‌های کاغذی را ندارند. از دیگر مزایای چک‌های دیجیتال، حذف واردات کاغذ و مواد اولیه آن و کاهش ارزبری آن است و دیگر مشکلات چاپ چک و توزیع آن را نخواهیم داشت.

ایمانی گفت: امروز هر فرد دارای چک که حساب جاری در بانک صادرات دارد می‌تواند نسبت به اخذ چک دیجیتال اقدام کند و با اجرای این محصول استراتژیک از امروز شاهد رفع بسیاری از مشکلات خواهیم بود و مردم می‌توانند از این محصول جدید استفاده کنند. فعلا اشخاص حقیقی امکان دریافت و استفاده از چک دیجیتال را دارند و به زودی این امکان برای اشخاص حقوقی هم فراهم خواهد شد.

همچنین در ادامه این مراسم یاسر مرادی، عضو هیات مدیره بانک صادرات با بیان اینکه آخرین اصلاحات قانون چک در سال ٨٢ انجام شد و چک‌های بلند مدت پذیرفته شدند، گفت: پس از حادثه پلاسکو که بسیاری از چک‌های دچار حریق شدند و از بین رفتند و به دلیل حجم بالایی از زندانیان چک برگشتی تصمیم به تغییر قوانین چک در سال ١٣٩٧ گرفته شد که با دو رویکرد مهم  به اجرا رسید.

وی افزود: اولین رویکرد تغییر قانون چک برگشتی اعتبار به چک بوده که نهایت محرومیت را برای فردی که چکش برگشت خورده در نظر گرفتند و امروز این افراد نمی‌توانند از تسهیلات استفاده کنند و ال سی و ضمانت بانکی بانکی هم دریافت نمی‌کنند و همچنین به اندازه میزان چک برگشتی حساب‌های سان مسدود خواهد شد و تا رفع چک برگشتی امکان صدور چک بعدی را نخواهد داشت.

مرادی گفت: موضوع دیگر این است که اعتبار از فیزیک چک به سامانه منتقل شده و چک صیادی جدید بدون ثبت در سامانه فاقد اعتبار است و یک برگه عادی محسوب می‌شود.

عضو هیات مدیره بانک صادرات تاکید کرد: امروز با چک دیجیتال افراد می‌توانند با تلفن همراه صد درصد مراحل چک را طی کنند  و نیازی به مراجعه حضوری به شعب بانکی نیست و امیدواریم سایر بانک‌ها هم به این سمت حرکت کنند  و به زودی از صدور چک تا پاس کردن و انتقال آن از طریق اپلیکیشن ‌ها انجام می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

سهم لوکس نشینان و سواران از مالیات در سال ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز ، مالکانی که ارزش املاک و خودروهای آنان بالاتر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.