صفحه اصلی / اصناف / ۲ اقدام دولت برای کاهش نرخ گوشت/آغاز توزیع گسترده گوشت قرمز منجمد به نرخ دولتی
۲ اقدام دولت برای کاهش نرخ گوشت/آغاز توزیع گسترده گوشت قرمز منجمد به نرخ دولتی

۲ اقدام دولت برای کاهش نرخ گوشت/آغاز توزیع گسترده گوشت قرمز منجمد به نرخ دولتی

کسب و کار نیوز- توزیع گسترده گوشت قرمز منجمد گوسفند و گوساله به نرخ دولتی از سوی وزارت جهاد کشاورزی آغاز شده و امیدواری به کاهش قیمت بازار بیشتر شده است. در پی نوسانات قیمت گوشت در بازار و برای کاهش قیمت ها، وزارت جهاد کشاورزی اقدام به توزیع گسترده گوشت قرمز منجمد در بازار کرده است.

به گزارش کسب و کار نیوز، وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده با عنایت به نوسانات افزایشی در قیمت گوشت قرمز و اهتمام ویژه دولت در تامین سبد پروتئین خانوار با قیمت مناسب، وزارت جهاد کشاورزی به توزیع گسترده گوشت قرمز منجمد گوسفند و گوساله با قیمت مناسب اقدام کرده است.

بر اساس این گزارش هر کیلوگرم گوشت گوسفندی ران ۱۵۵ هزار، کف دست ۱۴۵ هزار، گردن ۱۳۵ هزار، راسته ۱۴۰ هزار و قلوه گاه ۱۳۰ هزار تومان عرضه می شود همچنین هر کیلو گوشت گوساله ران ۱۵۵ هزار، سردست ۱۵۰ هزار ، گردن ۱۵۰ هزار، راسته ۱۶۰ هزار و قلوه گاه ۱۳۰ هزار تو مان عرضه می شود.

قیمت گوشت در روزهای گذشته به کیلویی ۲۵۰ هزار تومان هم رسیده بود این در حالی است که اتحادیه های تولید تاکید دارند که مازاد دام در کشور وجود دارد دولت برای کنترل قیمت بازار ابتدا صادرات دام را محدود و متوقف کرد و بعد به توزیع گسترده گوشت اقدام کرده تا قیمت را در بازار متعادل کند. برخی معتقدند افزایش قیمت مرغ پس از حذف ارز دولتی موجب شده تقاضا برای گوشت بیشتر شود و همین عاملی برای افزایش قمیت شده بود.

همچنین مطالعه کنید:

وزیر ارتباطات: ۱۴۰۳، سال طلایی برای پروژه فیبرنوری است

به گزارش کسب و کار نیوز ، نخستین جلسه بررسی پروژه فیبر نوری منازل و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.