صفحه اصلی / اسلایدر / ثبت رکورد جدید در تولید گاز کشور/ تولید روزانه گاز ایران به ۱۰۴۰میلیون مترمکعب رسید
ثبت رکورد جدید در تولید گاز کشور/ تولید روزانه گاز ایران به ۱۰۴۰میلیون مترمکعب رسید

ثبت رکورد جدید در تولید گاز کشور/ تولید روزانه گاز ایران به ۱۰۴۰میلیون مترمکعب رسید

کسب و کار نیوز- مدیر نظارت بر تولید شرکت ملی نفت ایران گفت: در زمان حاضر شرکت ملی نفت ایران از ۲۳ میدان گازی در کشور به‌میزان یک‌میلیارد و ۴۰میلیون مترمکعب گاز تولید می‌کند که حدود ۹۸۰میلیون آن را جهت توزیع در شبکه مصرف به شرکت ملی گاز تحویل می‌دهد.

به گزارش کسب و کار نیوز، هرمز قلاوند، مدیر نظارت بر تولید شرکت ملی نفت ایران اظهار داشت: شرکت ملی نفت ایران علاوه بر تولید نفت کشور، جهت تأمین خوراک پالایشگاه‌های کشور و صادرات، متولی تولید گاز کشور است. وی ادامه داد: هم‌اکنون شرکت ملی نفت ایران از ۲۳ میدان گازی در کشور به‌میزان یک میلیارد و ۴۰ میلیون مترمکعب گاز تولید می‌کند که حدود ۹۸۰ میلیون آن را جهت توزیع در شبکه مصرف و تأمین گاز بخش‌های خانگی، تجاری، نیروگاه‌ها، پتروشیمی‌ها و سایر صنایع کشور به شرکت ملی گاز تحویل می‌دهد.

مدیر نظارت بر تولید شرکت ملی نفت ایران تصریح کرد: در زمان حاضر تمامی همکاران شرکت ملی نفت ایران در مناطق عملیاتی خشکی، سکوهای دریایی، بخش‌های تعمیراتی، خدمات فنی و همچنین بخش‌های ستادی در حال کار و تلاش جهادی و شبانه‌روزی هستند که باید گفت این حجم از تولید و تحویل گاز بدون این مهم قابل تحقق نبود؛ در جبهه بعدی نیز همکاران شرکت ملی گاز وظیفه پالایش و توزیع بهینه گاز تولیدی توسط شرکت ملی نفت ایران را جهت مصرف در موارد فوق‌الذکر به‌عهده دارند.

وی ادامه داد: طی روزهای اخیر با دستور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و با تلاش و کوشش شبانه‌روزی کارکنان خدوم و زحمتکش شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، حدود ۱۰ میلیون مترمکعب گاز مربوط به کارخانه گاز و گاز مایع ۱۰۰۰ نیز به شبکه مصرف اضافه شد.

* ضرورت صرفه‌جویی در مصرف گاز با وجود رکوردشکنی در تولید

قلاوند خاطرنشان کرد: در زمان حاضر همه شرکت‌های تولیدی گاز شرکت ملی نفت ایران شامل شرکت نفت و گاز پارس، شرکت نفت مناطق مرکزی و شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با تمامی ظرفیت در حال تولید حداکثری گاز برای رفاه مردم عزیز ایران در فصل زمستان هستند و از مردم فهیم کشور نیز انتظار می‌رود تمامی همت و تلاش خود را جهت صرفه‌جویی و مصرف بهینه برق و گاز انجام دهند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.