صفحه اصلی / اصناف / بازار / نوسان دلار در مرزهای جدید
نوسان دلار در مرزهای جدید

نوسان دلار در مرزهای جدید

دلار در طول تاریخ معاملاتی خود مرز 40 هزار تومانی را به چشم ندیده بود، ولی نوسان‌گیران ارزی خیلی زود با شکست این مرز موفق شدند اسکناس آمریکایی را در بازار آزاد یک کانال بالاتر ببرند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اکوایران، به باور برخی تحلیلگران، روند افزایشی اسکناس آمریکایی در ماه‌های اخیر و کاهش ارزش ریال در برابر دلار موجب شده برخی از سرمایه‌داران نسبت به حفظ ارزش دارایی‌های ریالی خود نگران شوند و به صورت احتیاطی در موقعیت خرید دلار یا سکه قرار بگیرند.

نااطمینانی نسبت به ارزش ریال، به سایر بازارها نیز سرایت کرده؛ بطوریکه قیمت‌ها در بازار خودرو نیز روند صعودی داشته است.

روند افزایشی مجموع بازارها نشان می‌دهد که سیاستگذار به‌جای سیاست‌های موقت و تسکین‌دهنده بهتر است به فکر تغییر کلی انتظارات تورمی و تعدیل آن‌ها باشد.

برخی معامله‌گران باور دارند زمانی که انتظارات بازار صعودی است، مالیات‌گیری یا سخت کردن شرایط خرید و فروش دلار تنها هزینه اضافه‌ای را به قیمت اسکناس آمریکایی تحمیل می‌کند. شاید اگر دیروز در صحن مجلس – که وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی برای گزارش اقدامات ارزی دولت حضور یافته بودند – معامله‌گران مشاهده می‌کردند که سیاستگذار طرح‌های بنیادی برای مدیریت نوسانات دارد، با احتیاط بیشتری بالای مرز ۴۰ هزار تومان اقدام به خرید و فروش می‌کردند.

زمانی که قیمت نفت در سطوح نسبتاً بالایی قرار دارد، افزایش قیمت دلار در بازار داخلی در سقف‌های تاریخی، هشداردهنده است. در این میان، برخی فعالان باور دارند که بازارساز با فروش دلار در نرخ‌های بالا به‌زودی نوسان‌گیران را دچار ضرر سنگین خواهد کرد.

همچنین مطالعه کنید:

فروش تخم مرغ زیر قیمت مصوب سال گذشته/ صادرات ۲۰ هزار تن در فروردین امسال

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حمیدرضا کاشانی» درباره وضعیت تولید و بازار تخم‌مرغ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.