صفحه اصلی / اقتصادی / اقتصاد کلان / تعیین تکلیف ۲۰ هزار میلیارد کالا در سازمان اموال تملیکی
تعیین تکلیف ۲۰ هزار میلیارد کالا در سازمان اموال تملیکی

تعیین تکلیف ۲۰ هزار میلیارد کالا در سازمان اموال تملیکی

وزیر امور اقتصاد و دارایی از تعیین تکلیف ۲۰ هزار میلیارد کالا در سازمان اموال تملیکی طی یک سال گذشته خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، سیداحسان خاندوزی در همایش مدیران ستادی و استانی سازمان اموال تملیکی، با بیان اینکه سازمان اموال تملیکی در سال ۱۴۰۱ سازمان رکوردها است، گفت: این رشدها شاهدی مبنی بر این است که مساله رسوب کالاها در انبارهای دولت با جهشی نسبت به گذشته وارد فاز جدید شده است.

وی ادامه داد: بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان کالا در یک سال گذشته در سازمان اموال تملیکی تعیین تکلیف شده است. بعد از هفت سال بیش از هزار خودروی متروکه در یک مزایده شفاف واگذار شد. میزان فروش کارا ۵۰۰ درصد و میزان اعاده کالا به تجار و فعالان اقتصادی ۶۰۰ درصد رشد داشته است.

وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه هدف گذاری وزارت اقتصاد تسهیل کننده تولید و اشتغال در کشور است، گفت: این موضوع در سازمان اموال تملیکی هم صدق می‌کند. تلاش این است که فعالیت اقتصادی را در کشور تسهیل شود.

خاندوزی با بیان اینکه عملکرد سازمان از جهاتی هنوز نیازمند ارتقا است، اظهار کرد: مساله هوشمند شدن سازمان وجود دارد و باید به زودی به نقطه‌ای برسیم که مشخص شود امروز صبح چه کالاهایی در کدام انبارها وارد یا خارج شدند. همچنین بحث سامانه‌ای شدن حوزه فروش و مزایده کالاها در انبارها مطرح است؛ موانعی در قانون داشت که تلاش می‌شود برطرف شود. باید نقطه‌ای را شاهد باشیم که بتوانیم ادعا کنیم هیچ خروج کالایی صورت نمیگیرد مگر از مسیر شفاف.

وی با اشاره به لایحه دوفوریتی که می‌توانست در امر رسوب کالا کمک کند، گفت: هدف این است که در حوزه مدیریتی انبارها اختیارات قانونی داشته باشیم و امیدواریم این لایحه سریع‌تر تعیین تکلیف شود. همچنین امیدواریم بندی در قانون بودجه ۱۴۰۲ برای ارتقای سازمان اموال تملیکی داشته باشیم.

همچنین مطالعه کنید:

افزایش سهم درآمدهای پایدار به ۵۲ درصد/ ضمانت بانکی جایگزین مالیات تولیدکنندگان

به گزارش کسب و کار نیوز ، سخنگوی اقتصادی گفت: دلیل تاخیر نهایی شدن قانون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.