صفحه اصلی / اسلایدر / صالح آبادی: عرضه و معاملات ارز در سامانه نیما ۷۱ درصد افزایش یافته است
صالح آبادی: عرضه و معاملات ارز در سامانه نیما ۷۱ درصد افزایش یافته است

صالح آبادی: عرضه و معاملات ارز در سامانه نیما ۷۱ درصد افزایش یافته است

کسب و کار نیوز- رییس کل بانک مرکزی گفت: تا آذر ماه امسال در حدود ۳۳/۵ میلیاردلار در سامانه نیما ارز عرضه و خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹/۶ میلیارد دلار در نیما ارز معامله شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز، علی صالح آبادی رییس بانک مرکزی در نشست علنی امروز – یکشنبه ۴ دی ماه- مجلس شورای اسلامی در مورد ارزیابی سیاستها و اقدامات ارزی دولت گفت: بانک مرکزی تا آذر ماه امسال در حدود ۳۳/۵ میلیارد دلار در سامانه نیما ارز عرضه و خریداری شده‌است؛ در مدت مشابه سال گذشته در ۱۹/۶ میلیارد دلار در نیما ارز معامله شده یعنی ۷۱ درصد عرضه ارز و معملات ارز در سامانه نیما نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: در بازار متشکل ارزی هم ۲/۱ میلیارد دلار معامله شد که نسبت به سال گذشته ۵۱ درصد افزایش را داشتیم بنابراین بازارهای رسمی کشور کاملا متعادل است و هیچ کمبودی در این سامانه ها ندارد و آن چیزی که در بازار غیررسمی ارز وجود دارد، نسبت به بازار رسمی آن بسیار کوچکتر است.

رییس بانک مرکزی با بیان اینکه مهمترین ابزارهای بانک مرکزی  کنترل نقدینگی و تورم است، گفت: ما برای اینکه بازار ارز کشور را مدیریت کنیم برنامه های متعددی در سطح دولت داریم که ثبات در سطح اقتصاد کلان بسیار مهم است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.