صفحه اصلی / اسلایدر / جزئیات انتشار اوراق گواهی سپرده با سود ۲۳ درصدی
جزئیات انتشار اوراق گواهی سپرده با سود ۲۳ درصدی

جزئیات انتشار اوراق گواهی سپرده با سود ۲۳ درصدی

کسب و کار نیوز- معاون اداره اعتبارات بانک مرکزی جزئیاتی از انتشار گواهی سپرده بانک مرکزی با نرخ ۲۳ درصد را اعلام کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز، عمرانی معاون اداره اعتبارات بانک مرکزی، در مورد جزئیات انتشار اوراق گواهی سپرده بانک مرکزی با نرخ ۲۳ درصد، اظهار داشت: هیأت عامل بانک مرکزی در مصوبه خود به بانک‌ها اجازه انتشار اوراق گواهی سپرده مدت‌دار ویژه سرمایه‌گذاری عام با نرخ ۲۳ درصد صادر کرد.

عمرانی افزود: این اوراق حداکثر یک ساله است، ولی برای راحتی کار به بانک‌ها اجازه داده شده در مدت کمتر از یک سال هم بتوانند اوراق منتشر کنند و اگر کسی قبل از سررسید بخواهد اوراق خود را به بانک برگرداند نرخ شکست ۱۰ درصد سالیانه برایش در نظر گرفته می‌شود. یعنی به میزان مدت نگهداری اوراق توسط مردم معادل ۱۰ درصد از اول دوره محاسبه می‌شود.

معاون اداره اعتبارات بانک مرکزی گفت: خرید اوراق گواهی سپرده عام بانک مرکزی برای اشخاص حقیقی بالای ۱۸ سال است که قابل انتقال به غیر نیست و این اوراق براساس قانونی که انتشار هر نوع اوراق بانک مرکزی معاف از مالیات است.

کارشناسان می‌گویند از دلایل مهم انتشار اوراق گواهی سپرده بانک مرکزی برای کنترل تورم و مدیریت نقدینگی است. در حالی که بانک مرکزی خواستار افزایش نرخ سود بانکی شده و زمزمه هایی از موافقت شورای پول و اعتبار با این تصمیم شنیده می شود روز گذشته بانک مرکزی از انتشار اوراق گواهی سپرده عام با نرخ ۲۳ درصد خبر داد.

رئیس کل بانک مرکزی هفته گذشته از تغییر نرخ سود بانکی دفاع و اعلام کرد که این طرح از سوی بانک مرکزی پیگیری می شود. با این حساب باید منتظر تغییر نرخ سود بانکی نیز در روزهای آینده باشیم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.