صفحه اصلی / اقتصادی / اشتغال و تعاون / صدور مجوز پرداخت تسهیلات به ۳۰ طرح اشتغال خانگی
صدور مجوز پرداخت تسهیلات به ۳۰ طرح اشتغال خانگی

مدیر کارآفرینی اداره کل تعاون استان تهران خبر داد

صدور مجوز پرداخت تسهیلات به ۳۰ طرح اشتغال خانگی

مدیرکارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران از صدور مجوز اعطای تسهیلات پشتیبان به ۳۰ طرح مشاغل خانگی خبر داد.


به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، کسب و کارهای خانگی به مشاغلی گفته می‌شود که با سرمایه اندک قابل راه‌اندازی هستند و کارجویان می‌توانند با کمترین هزینه در محل سکونت خود و در کنار اعضای خانواده به کسب و کار خانگی بپردازند. مشاغل خانگی در بسیاری از کشورها مورد توجه قرار گرفته و آمارها حاکی از آن است که ۲۳ درصد کل مشاغل در کشورهای فوق صنعتی را کسب و کارهای خانگی تشکیل می‌دهند.

در حال حاضر تمرکز بر موضوع اشتغال خانگی یکی از برنامه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه ایجاد اشتغال به شمار می‌رود و برابر گزارش‌ها ۳۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد اشتغال خانگی در بودجه ۱۴۰۱ اختصاص پیدا کرده است.

در همین راستا، محمد آذرپناه _ مدیرکارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران، از صدور مجوز اعطای تسهیلات پشتیبان به ۳۰ طرح مشاغل خانگی خبر داده و می گوید: با اعطای این تسهیلات، بستر اشتغال برای ۲۸۶ نفر فراهم خواهد شد و کسب کارهای و خانگی که عمدتا در حوزه مسایل فرهنگی فعالیت می‌کنند با این تسهیلات سطح تولیدات خود را افزایش داده و حتی صادرات خواهند داشت.

وی می‌گوید: با توجه به محدودیت اعتبار تسهیلات مشاغل خانگی استان تهران در سال ۱۴۰۱ و ظرفیت گسترده مشاغل خانگی در استان، مجوز بهره مندی ۳۰ فقره طرح پشتیبان مشاغل خانگی با اعتبار ۲۸۱ میلیارد ریال از محل اعتبارات جزء ۲ بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه کشور برای پرداخت تسهیلات صادر شده است.

مدیرکارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران همچنین از تصویب دو فقره طرح با مبلغ ۱۵۵ میلیارد ریال و با اشتغال ۶۴ نفر نیز جهت معرفی به صندوق کارآفرینی امید و پست بانک برای پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری خبر داد.

پیش از این معاون اشتغال وزیر کار از افزایش سقف تسهیلات برای مشاغل مستقل به ۱۵۰ میلیون تومان و مشاغل پشتیبان به ۴ میلیارد تومان خبر داده بود.

برابر آمارها در شش ماهه نخست امسال، ۴۰۰۰ مجوز در بخش مشاغل خانگی توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۲۲۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش ایسنا، مشاغل خانگی یکی از بهترین روش‌های ایجاد اشتغال به شمار می رود که ضمن پایدار بودن، درآمد قابل توجهی را برای صاحبان خود ایجاد می‌کنند.

همچنین مطالعه کنید:

وزیر کار: حق عائله‌مندی به حقوق کارگران اضافه می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز ، سید صولت مرتضوی روز یکشنبه (۲۷ اسفند) بعد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.