صفحه اصلی / اسلایدر / وعده ایران‌خودرو محقق شد/ رشد ۴۶ درصدی تولید خودرو طی ۹ ماه
وعده ایران‌خودرو محقق شد/ رشد ۴۶ درصدی تولید خودرو طی ۹ ماه

وعده ایران‌خودرو محقق شد/ رشد ۴۶ درصدی تولید خودرو طی ۹ ماه

کسب و کار نیوز- گروه صنعتی ایران‌خودرو در آخرین اینفوگرافی خود به عملکرد این خودروساز از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه به تفکیک هر ماه پرداخته و ضمن تاکید بر افزایش تولید، عرضه و تجاری‌سازی خودروها طی این مدت نشان داده که وعده خود مبنی بر "پایان آذر ماه، موعد عبور از رکورد عرضه سال ۱۴۰۰ است" را محقق کرده است.

به گزارش کسب و کار نیوز، اوایل آذر ماه بود که این گروه صنعتی ضمن اشاره به اینکه پایان آذر ماه، موعد عبور از رکورد عرضه سال ۱۴۰۰ است، از ثبت رکوردی تازه خبر داد و وعده کرد که در پایان ۹ ماهه ۱۴۰۱، از رکورد تولید مدت مشابه سال گذشته معادل ۳۲۵ هزار و ۵۸۴ دستگاه خودرو عرضه شده عبور خواهد کرد.

طبق آمار اعلام شده ایران‌خودرو، طی ۹ ماهه امسال ۴۶۰ هزار و ۲۷۱ دستگاه خودرو کامل تولید کرده است که نسبت به ۳۱۵ هزار و ۷۸۰ دستگاه تولیدی در مدت مشابه سال گذشته، ۴۶ درصد بیشتر است.

تولید ایران‌خودرو در آذر ماه با تیراژ ۶۲ هزار و ۹۹۵ دستگاهی، بیشترین تولید ماهانه ایران‌خودرو طی این ۹ ماه است.

همچنین این گروه خودروسازی، از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه ۴۵۲ هزار و ۱۶۹ دستگاه خودرو تجاری‌سازی (فاکتور) کرده است که ۴۵ درصد بیشتر از تعداد خودرو فاکتور شده در مدت مشابه سال گذشته است. طی ۹ ماهه سال گذشته ۳۱۲ هزار و ۶۰۹ دستگاه خودرو فاکتور شده بود.

بیشترین میزان فاکتور خودرو در گروه صنعتی ایران‌خودرو در سال جاری نیز، در آذر ماه امسال معادل ۶۷ هزار و ۵۶ دستگاه ثبت شده است.

میزان عرضه محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو نیز در ۹ ماهه امسال به ۴۵۱ هزار و ۲۴ دستگاه رسیده است که نسبت به ۳۲۵ هزار و ۵۸۴ دستگاه عرضه شده در ۹ ماهه ۱۴۰۰ قریب به ۴۰ درصد (۳۹ درصد) بیشتر است.

بر همین اساس می‌توان گفت که ایران‌خودرو توانسته است، وعده شکست رکورد تولید را محقق کند و با تولید بیش از ۴۶۰ هزار دستگاه خودرو (سواری و تجاری) از ابتدای سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، موفق به عبور از رکورد تولید و عرضه در سال ۱۴۰۰ شد.

وعده ایران‌خودرو محقق شد/ رشد ۴۶ درصدی تولید خودرو طی ۹ ماه

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.