صفحه اصلی / اجتماعی / ایمنی پایین شهر تهران در برابر زلزله
ایمنی پایین شهر تهران در برابر زلزله

ایمنی پایین شهر تهران در برابر زلزله

کسب و کار نیوز- زارع گفت: ایمنی شهر تهران در برابر زلزله در بسیاری از بخش ها پایین است.

به گزارش کسب و کار نیوز، زارع گفت: وضعیت ساخت وساز ها و ایجاد معابر در بسیاری از شهرهای کشور از جمله کلان شهرها به گونه ای است که با وقوع یک زلزله شاهد ایجاد خسارت های بسیاری خواهیم شد. به گفته رئیس پژوهشکده زلزله، طبق بررسی های صورت گرفته در تهران سه هزار و۵۰۰ سال شاهد وقوع یک زلزله بسیار سهمگین و بزرگ می شود، اما در سه هزار و ۲۰۰ سال گذشته زلزله بزرگی رخ نداده است اما به طور قطع در تهران یک زلزله بزرگ به زودی رخ می دهد.

او درباره وقوع زلزله و خسارت های ناشی از آن در تهران گفت: طبق برخی از تخمین های زده شده در روز شب شاخص های تلفات خسارت ها متفاوت است و ساعت های بروز زلزله هم متفاوت است به طوریکه در طول روز وقوع زلزله ممکن است خسارت جانی بسیاری ایجاد کند، اما اگر در ساعت های میک و مکان های مانند بازار رخ دهد شاهد خسارت های بسیار بیشتری باشیم.

او گفت: نباید ریسک وقوع زلزله را افزایش دهیم و باید شهرداری و مسئولان شهری کشور با ایجاد معابر جدید که مانع تردد مردم شده و پوشش موادی که در ساخت وساز ها به کار برده می شود زمینه ساز وقوع خسارت های بیشتر در کشور شویم.

او گفت: تهران از لحاظ زلزله در بسیاری از بخش ها از ایمن پایینی در برخودار بوده و البته در برخی از مکان ها ایمنی مناسبی دارد.

همچنین مطالعه کنید:

درآمد ۸۰۶ هزار میلیارد تومانی دولت از مالیات در ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز، در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۸۰۵ هزار و ۹۲۲ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.