صفحه اصلی / اسلایدر / تشریح جزییات استیضاح وزیر اقتصاد/ «خاندوزی» درباره وضعیت آشفته بازار ارز پاسخ دهد
تشریح جزییات استیضاح وزیر اقتصاد/ «خاندوزی» درباره وضعیت آشفته بازار ارز پاسخ دهد

تشریح جزییات استیضاح وزیر اقتصاد/ «خاندوزی» درباره وضعیت آشفته بازار ارز پاسخ دهد

کسب و کار نیوز- عضو کمیسیون اقتصادی اظهار داشت: مدیریت اصلی منابع ارزی، سیاست‌های مالی و پولی بر عهده وزیر اقتصاد و رییس بانک مرکزی است و این دو مسئول باید امروز پاسخگو باشند، از این رو مجلس استیضاح وزیر اقتصاد را پیگیری می‌کند.

به گزارش کسب و کار نیوز، سید غنی نظری خانقاه، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه استیضاح وزیر اقتصاد به دلیل عملکرد وی در بیش از یک سال گذشته در مجلس آغاز شده‌ است، اظهار داشت: امضاهای نمایندگان برای استیضاح آقای خاندوزی در حال جمع‌آوری است.

وی درباره عملکرد ضعیف وزیر اقتصاد و رییس بانک مرکزی در مدیریت بازار ارز و سرایت تبعات افزایش نرخ ارز بر اقتصاد گفت: مدیریت اصلی منابع ارزی، سیاست‌های مالی و پولی بر عهده وزیر اقتصاد و رییس بانک مرکزی است و این دو مسئول باید امروز پاسخگو باشند، از این رو مجلس استیضاح وزیر اقتصاد را پیگیری می‌کند.

همچنین محمد حسن آصفری نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با بیان اینکه استیضاح وزیر اقتصاد کلید خورده، اظهار داشت: در حال حاضر مجلس پیگیر وضعیت بازار ارز است و وزیر اقتصاد و رییس بانک مرکزی درباره این وضعیت باید پاسخگو شوند هر چند مجلس نمی‌تواند به بحث بانک مرکزی ورود کند، موضوع را از طریق وزیر اقتصاد مطالبه و پیگیری می‌کند.

وی ادامه داد: وزیر اقتصاد باید درباره وضعیت آشفته بازار ارز که متاسفانه صدای همه را درآورده است، پاسخ بدهد. شاهد افزایش روزانه قیمت سکه هستیم و وزیر اقتصاد باید درباره عدم نظارت بر عملکرد بانک‌ها و روند کُند پرداخت تسهیلات به مردم توضیح دهد.

آصفری با بیان اینکه مهمترین گلایه نمایندگان مجلس از وزیر اقتصاد وضعیت آشفته نرخ تورم و نرخ ارز است، گفت: وزیر اقتصاد باید درباره گرانی‌های افسارگسیخته و افزایش‌ها پاسخ دهد. البته بخشی از این موضوعات به عملکرد مسئولان و مدیران در بانک مرکزی برمی‌گردد اما برای کنترل این وضعیت لاجرم باید وزیر اقتصاد استیضاح شود.

وی تاکید کرد: البته فراموش نشود که آقای خاندوزی در جلسه رای اعتماد وعده‌هایی را مطرح کرد که نتوانست آنها را محقق کند که یکی از این موضوعات بهبود وضعیت بازار سرمایه و بورس بود و وزیر اقتصاد پس از گذشت ١۶ ماه نتوانست برنامه کاری ارائه شده در جلسه رای اعتماد را به اجرا برساند.

این نماینده مجلس درباره اظهارات رییس بانک مرکزی مبنی بر اینکه دلیل اصلی افزایش نرخ ارز انتظارات تورمی است، تاکید کرد: مجموعه وزارت اقتصاد و بانک مرکزی نتوانستند انتظارات تورمی را کنترل کنند و کنترل انتظارت تورمی بر عهده این مدیران بوده اما نتوانستند به این حوزه ورود کنند و باید در این باره به مردم پاسخگو باشند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.