صفحه اصلی / اسلایدر / استرداد ۸ هزار میلیارد تومان مالیات ارزش افزوده به صادرکنندگان در ۸ ماهه امسال
استرداد ۸ هزار میلیارد تومان مالیات ارزش افزوده به صادرکنندگان در ۸ ماهه امسال

استرداد ۸ هزار میلیارد تومان مالیات ارزش افزوده به صادرکنندگان در ۸ ماهه امسال

کسب و کار نیوز- رییس سازمان امور مالیاتی از استرداد ۸ هزار میلیارد تومان مالیات و عوارض ارزش افزوده به صادرکنندگان در ۸ ماهه اول سال جاری خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز، داوود منظور رئیس کل سازمان امور مالیاتی با اشاره به رویکرد اصولی سازمان جهت تسریع در استیفای حقوق مودیان و استرداد در مالیات گفت: هشت هزار میلیارد تومان مالیات و عوارض ارزش افزوده به صادرکنندگان در هشت ماهه اول سال جاری بازگردانده شده است. حدود هزار و پانصد میلیارد تومان از این میزان استرداد در آبان ماه گذشته انجام شده است.

به گفته معاون وزیر اقتصاد میزان استرداد در سال گذشته حدود هفت هزار میلیارد تومان، در سال ۱۳۹۹ حدود سه هزار میلیارد تومان و در سال ۱۳۹۸ کمتر از دو هزار میلیارد تومان بوده است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی در عین استیفای حقوق دولت بر استیفای حقوق مودیان بویژه موضوع استرداد تاکید داریم، اضافه کرد در حال حاضر به علت غیرسیستمی بودن دریافت مستندات از صادر کنندگان، رسیدگی‌ها با تاخیر چندین ماهه انجام می شود که برای حل این مشکل استرداد به صادر کنندگان خوش حساب تا میزان ۸۰ درصد بصورت علی الحساب انجام می شود.

منظور اظهار امیدواری کرد که در آینده نزدیک با تکمیل اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و استقرار کامل سامانه مودیان، اطلاعات صورت حساب‌های الکترونیکی بصورت سیستمی دریافت شده و سازمان مالیاتی بتواند درخواست های استرداد مالیات بر ارزش افزوده را در اجرای ماده ۸ قانون ارزش افزوده ظرف مدت یک ماه رسیدگی و پرداخت نماید.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.