صفحه اصلی / اسلایدر / خاندوزی: واریز سود سهام عدالت آغاز شده است/ موافقت هیات وزیران با رشد ۲۰ درصدی میانگین حقوق‌ها
خاندوزی: واریز سود سهام عدالت آغاز شده است/ موافقت هیات وزیران با رشد ۲۰ درصدی میانگین حقوق‌ها

خاندوزی: واریز سود سهام عدالت آغاز شده است/ موافقت هیات وزیران با رشد ۲۰ درصدی میانگین حقوق‌ها

کسب و کار نیوز- سخنگوی اقتصادی دولت گفت: با توجه به شرایط اقتصادی خانوارها در سازمان بورس تصویب شد تا واریز سود سهام عدالت آغاز شده و تا فردا و پس فردا این واریزی‌ها برای همه سهامداران انجام خواهد شد.

به گزارش کسب و کار نیوز، سیداحسان خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت امروز سه‌شنبه (۲۹ آذر) در نشست خبری گفت: متاسفانه بی‌انضباطی‌های پولی و مالی در ادوار گذشته موجب شده بود موتورهای خلق تورم بسیار جدی فعال بوده باشد. برای فراهم کردن انضباط پولی و بانکی سعی شد اسناد مالی کمک کننده همین انضباط باشد.

وی افزود: ۸۰/۵ درصد منابع بودجه تا الان محقق شده است، تحقق درآمد های نفتی ۳۶۰ درصد نسبت به مدت مشابه رشد داشته است، واگذاری شرکت های دولتی ۳۲ برابر بیش از کل سال ۱۴۰۰ بود و میزان استفاده از تنخواه کمتر از ۸ هزار میلیارد تومان بوده است.

سخنگوی اقتصادی دولت همچنین خبر داد که لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ هفته آینده تقدیم مجلس شورای اسلامی می شود.

خاندوزی تصریح کرد: انضباط بخشی به سیاست های پولی دستور کار اصلی دولت است که بر این اساس در مورد لایحه بودجه می توان گفت: شفاف بودن منابع دولت محقق شده است.
وی گفت: رویکرد بودجه ۱۴۰۲ حرکت به سمت رشد درآمدهای مولد سازی و فروش سهام دولت است.

سخنگوی اقتصادی دولت افزود: هیات وزیران با رشد ۲۰ درصد میانگین حقوق کارمندان و کارکنان در سال آینده موافقت کردند، که با تصویب مجلس عدد نهایی آن مشخص خواهد شد.

وی ادامه داد: به شکل مشهودی وقتی مسیر رشد نقدینگی را می بینم از ابتدای کار دولت مسیر نزولی داشته است و از ۴۲/۸ درصد در شروع کار تقریبا به ۳۴ درصد رسیده است.

خاندوزی گفت: برخلاف فضا سازی ها در حوزه سیاست های ارزی به جهت افزایش مقدار کمی صادرات وصولی منابع ارزی در وضعیتی بهتر نسبت به دوره گذشته است و مذاکرات برای استفاده از منابع ارزی بلوکه شده هم در جریان است.
وی در مورد زمان واگذاری سهام دولت در شرکت های خودروسازی افزود: برای تکرار نشدن تجربه تلخ واگذاری های قبلی ابتدا قرار شد سندی برای آن طرح ریزی شود. سهام تودلی این دو شرکت تا پایان سال باید واگذار شود.

سخنگوی اقتصادی دولت تصریح کرد: شورای عالی بورس تصویب کرده با توجه به شرایط اقتصادی تا پایان آذر ماه حداقل، نیمی از سود سهام سال ۱۴۰۰ واریز شود که امروز صبح  و از دقایقی پیش آغاز شده است.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.