صفحه اصلی / اصناف / جزییات نرخ انواع روغن در بازار/ حاشیه سود تولیدکنندگان به صفر رسیده است
جزییات نرخ انواع روغن در بازار/ حاشیه سود تولیدکنندگان به صفر رسیده است

جزییات نرخ انواع روغن در بازار/ حاشیه سود تولیدکنندگان به صفر رسیده است

کسب و کار نیوز- دبیر انجمن صنفی صنایع روغن نباتی خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد که کاهش قیمت روغن دیگر تکرار نشود چراکه نرخ دلار و قیمت‌ روغن خام در بازارهای جهانی ثابت نمانده است از این‌رو کارخانه‌های تولیدی این توان را ندارند که بخواهند کاهش قیمت دوباره اعمال کنند.

به گزارش کسب و کار نیوز، امیر هوشنگ بیرشک با اشاره به نوسان‌های محدود در نرخ ارز نیمایی، گفت: روغن با ارز نیمایی وارد کشور می‌شود و از آنجایی‌که این ارز در هفته‌های اخیر ۲ تا  ۳هزار تومان تغییر نرخ را تجربه کرد این تغییر چندان در نرخ روغن تاثیر نمی‌گذارد.

وی با بیان اینکه حاشیه سود به صفر رسیده است، خاطر نشان کرد: قیمت‌ روغن تثبیتی است و ما افزایش قیمتی برای روغن اعمال نخواهیم کرد این در حالیست که ادامه کار با این شرایط سخت شده است.

دبیر انجمن صنفی صنایع روغن نباتی در پاسخ به پرسش که در ماه‌های گذشته تولیدکنندگان ۱۰ درصد قیمت روغن مصرفی را کاهش دادند به نظر شما آیا این امکان وجود دارد که باز هم شاهد کاهش قیمت روغن باشیم؟ تصریح کرد: به نظر می‌رسد که این اتفاق دیگر تکرار نشود چراکه نرخ دلار در بازار ایران و قیمت‌ روغن خام در بازارهای جهانی ثابت نمانده است از این‌رو کارخانه‌های تولیدی این توان را ندارند که کاهش قیمت جدیدی را اعمال کنند.

به گفته بیرشک؛ بازار روغن تا پایان سال تامین است.

همچنین در این رابطه داود فکوری با اشاره به آخرین نرخ‌ روغن مایع در بازار، گفت: سرخ کردنی ۸۱۰ گرمی ۶۲ هزار و ۵۰۰ تومان، پخت و پز ۸۱۰ گرمی ۵۹ هزار و ۴۰۰ تومان، پخت و پز ۱ کیلو و ۳۰۰ گرم ۹۶ هزار و ۳۰۰ تومان، پخت و پز ۱ کیلو ۶۲۰ گرم ۱۱۵ هزار و ۱۰۰ تومان بفروش می‌رسد.

وی ادامه داد: قیمت روغن ۵ کیلویی جامد ۳۶۵ هزار و ۴۰۰ تومان است. تقاضا برای مصرف روغن جامد در خانواده‌های پایین‌شهر به مراتب بیشتر است و خانواده‌های که فرهنگ مصرف روغن مایع را دارند حتی با افزایش قیمت این کالا نمی‌تواند آن را جایگزین روغن جامد کنند.

فکوری با بیان اینکه تقاضا برای مصرف روغن تغییر نکرده است، گفت: روغن جزو کالاهای اساسی سبد خانوارهاست از این‌رو مصرف آن را حذف نمی‌کنند.

این فعال صنفی با اشاره به کاهش ۱۰ درصدی نرخ روغن از سوی تولیدکنندگان، خاطر نشان کرد: بازار بعد از این کاهش نرخ به مانند گذشته شد و این امیدواری وجود دارد که بازار آرام آرام به روال سابق خود باز گردد.

رئیس اتحادیه سوپرمارکت‌داران اضافه کرد: فاصله ۳ تا ۴ هزار تومانی نرخ یک برند باعث می‌شود که تقاضا برای خرید آن افزایش پیدا کند؛ و اگر تولیدکنندگان ۵ درصد قیمت‌ها را کاهش بدهند می‌توان امیدوار به افزایش مصرف بود.

فکوری در پاسخ به این پرسش که آیا بازار تامین است؟ گفت: در بحث تامین روغن جامد و مایع در بازار هیچ کمبودی وجود ندارد و کالا به وفور در بازار موجود است.

همچنین مطالعه کنید:

توسعه ناوگان حمل و نقل در اربعین/ ممنوعیت فروش بلیت چارتری نجف

به گزارش کسب و کار نیوز ، سید کمال هادیان‌فر معاون حمل‌ونقل وزیر راه و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.