صفحه اصلی / سیاسی / دولت / دشمن می‌خواهد اعتماد مردم را تضعیف کند/ تحریم‌ها در صادرات نفتی و غیرنفتی تاثیری نداشته است
دشمن می‌خواهد اعتماد مردم را تضعیف کند/ تحریم‌ها در صادرات نفتی و غیرنفتی تاثیری نداشته است

رئیسی در جمع مردم بیرجند:

دشمن می‌خواهد اعتماد مردم را تضعیف کند/ تحریم‌ها در صادرات نفتی و غیرنفتی تاثیری نداشته است

رئیس جمهور با بیان اینکه دشمن در تلاش است پشتوانه عظیم و قدرتمند مردمی نظام را سست یا تضعیف کند، تصریح کرد: مردم ما در اقسام توطئه‌هایی که از ابتدای انقلاب تاکنون از سوی دشمن طراحی و اجرا شده، بویژه در توطئه اخیر با بصیرت و بردباری همه فتنه‌انگیزی‌ها را ناکام گذاشته‌اند.


به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه در ادامه برنامه‌های دومین سفر استانی دولت مردمی به خراسان جنوبی، در جمع مردم بیرجند ضمن گرامیداشت یاد شهدای این منطقه با بیان اینکه استان خراسان جنوبی به دانش و فرهنگ شناخته شده است، گفت: جلوه‌های دینی، علمی و فرهنگی این استان، شخصیت‌های اثرگذار آن و نیز سختکوشی و بصیرت مردم این منطقه در هر کوی و برزنی مثال‌زدنی است.

رئیس جمهور اظهار داشت: همراهی با امام و رهبری تا دفاع از مرز و بوم و ارزش‌های انقلاب و همچنین حضور و نقش‌آفرینی در عرصه‌های مختلف، این استان را به نماد بصیرت، دین‌مداری، ولایتمداری و زمان‌شناسی تبدیل کرده است.

رئیسی در ادامه همچنین مردم این استان را نماد شکر و صبر دانست و گفت: اهالی خراسان جنوبی به‌رغم همه سختی‌هایی که در زندگی با آن مواجه‌اند از جمله کمبود آب و نزولات آسمانی، اما دارای صفاتی هستند که قرآن کریم نسبت به انسان‌های شاکر و صبور بیان کرده است.

رئیس جمهور در ادامه دشمن‌شناسی و موضع‌گیری صحیح و به موقع را از دیگر ویژگی‌های مردم استان خراسان جنوبی برشمرد و افزود: این همراهی شما با انقلاب و نظام اسلامی آنچنان بوده است که دشمن را در همه توطئه‌ها ناکام گذاشته و از شما مردم، تصویری نمونه در بصیرت‌آفرینی در سراسر کشور ساخته است.

رئیسی پشتوانه مردمی را مهم‌ترین مؤلفه اقتدار و امنیت کشور دانست و گفت: بسیاری از کشورها قدرت‌شان متکی به سخت‌افزارها و جنگ‌افزارهای نظامی است، اما قدرت جمهوری اسلامی ایران برگرفته از پشتوانه عظیم مردمی است که امروز در کشور به آن شدیداً نیاز داریم.

رئیس جمهور با بیان اینکه دشمن در تلاش است این پشتوانه عظیم و قدرتمند مردمی نظام را سست یا تضعیف کند، تصریح کرد: مردم ما در اقسام توطئه‌هایی که از ابتدای انقلاب تاکنون از سوی دشمن طراحی و اجرا شده، بویژه در توطئه اخیر با بصیرت و بردباری همه فتنه‌انگیزی‌ها را ناکام گذاشته‌اند.

رئیسی روحیه استقلال‌خواهی و استقلال‌طلبی در اقتصاد، سیاست، فرهنگ و امنیت را ویژگی برجسته ملت ایران و همچنین عامل عصبانیت دشمنان از این ملت عنوان کرد و گفت: اینکه دختر و پسر ما با تحصیل‌شان، مردان و زنان ما با کار و فعالیت‌شان و دانشمندان و متخصصان ما با دانش و تخصص‌شان در تلاش برای پیشرفت کشور بدون وابستگی به دیگران هستند، دشمن را عصبانی کرده و لذا در تلاش است این روحیه استقلال‌خواهی و استقلال‌طلبی را از مردم بگیرد، اما مردم خراسان جنوبی و همه ملت ایران از وابستگی بیزارند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه کشور برغم همه دشمنی‌ها و فشارها در حال پیشرفت است، اما برخی در پیشرفت کشور تردید دارند، افزود: حتماً به یاد دارید که در ابتدای فعالیت این دولت روزانه ۷۰۰ نفر به دلیل نبود واکسن کرونا جان خود را از دست می‌دادند، اما به لطف خدای متعال، تلاش کادر درمان، نیروهای بسیج، آحاد مردم و تلاش دولت به نقطه‌ای رسیدیم که وقتی دبیرکل سازمان ملل از بنده بخاطر عدم موفقیت در رفع تحریم دارویی برای واردات واکسن کرونا عذرخواهی کرد، به او گفتم آقای دبیرکل ما امروز در ایران ۶ نوع واکسن تولید می‌کنیم و از واردکننده به صادرکننده واکسن تبدیل شده‌ایم و بیش از ۷۰ درصد مردم کشورمان نیز واکسینه شده‌اند و امروز با اتکای به استقلال و توکل به خدا برخلاف دیگر کشورها روزهای صفر کرونایی را تجربه می‌کنیم.

رئیسی با بیان اینکه دشمنان فکر کردند با تحریم و فشار می‌توانند ما را متوقف کنند، اما ما هرگز متوقف نشدیم، تصریح کرد: تلاش کردند صادرات نفت ما را به صفر برسانند و تجارت غیرنفتی ما را متوقف کنند، اما دیدند نه تنها صادرات نفت ایران متوقف نشد، بلکه امروز به اندازه قبل از دوران تحریم نفت می‌فروشیم و تجارت غیرنفتی ما با منطقه و جهان رشد قابل توجهی داشته است، آیا اینها پیشرفت نیست؟

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به بازدید خود از کارخانه کویر تایر در استان خراسان جنوبی، اظهار داشت: امروز متخصصان ما بر پایه کار دانش‌بنیان، ظرافت، ابتکارعمل و نوآوری‌های مثال‌زدنی خلق کردند و نه تنها محصولی که برخی کشورهای دیگر در تولید آن سرآمد هستند با کیفیت بسیار بالا تولید می‌کنند، بلکه کارخانه و خط تولید آن را نیز خودشان طراحی و احداث کرده‌اند، چرا این پیشرفت‌ها دیده نمی‌شود؟!

رئیسی تأکید کرد: امروز ملت ما با هدایت‌های مقتدای بصیرت‌آفرین و تلاش‌های خود در بسیاری از حوزه‌های صنعتی، معدنی، رفاهی، کشاورزی، نفت، گاز، پتروشیمی و دیگر حوزه‌ها در مسیر پیشرفتی قرار دارد که استمرار آن حتماً ثبات اقتصادی را در کشور تضمین خواهد کرد.

رئیس جمهور در ادامه خنثی‌سازی تحریم، دور زدن تحریم‌ها و ایجاد فرصت از تحریم‌ها را سه رویکرد دولت و ملت در مواجهه با فشار و تحریم‌های ظالمانه دشمن برشمرد و افزود: اگر چه ما به دنبال رفع تحریم‌ها هستیم، اما خنثی‌سازی تحریم‌ها نیز در دستور کار است و متوقف شدن پشت تحریم‌ها نه با روحیه ملت ما سازگار است و نه با روحیه این طلبه خدمتگزار مردم، بلکه روحیه ما غنی شدن از شعار «ما می‌توانیم» شهید حاج قاسم سلیمانی است.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات استان خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: چهره شهرها و روستاهای این استان در طول ۴۳ سال گذشته پس از پیروزی انقلاب بسیار متفاوت شده و کارهای بسیار زیادی در آن صورت گرفته، اما همچنان در برخی بخش‌ها با مشکلاتی مواجه است که ما در دولت مردمی رفع این مشکلات و محرومیت‌زدایی از برخی بخش‌های این استان را یک وظیفه و اولویت برای خود می‌دانیم.

رئیس جمهور سه موضوع کم‌آبی، مسکن و اتصالات جاده‌ای و ریلی را از جمله مهم‌ترین مطالبات مردم استان خراسان جنوبی برشمرد و تصریح کرد: برای رفع مشکل کم‌آبی در این استان برنامه داریم و اعتبارات لازم در نظر گرفته شده که با مدد الهی، کمک مردم و تلاش متخصصان، تأمین آب این استان با قدرت پیگیری خواهد شد. در موضوع اتصالات جاده‌ای و ریلی نیز برنامه‌ریزی و تخصیص اعتبار انجام و کار آن با جدیت آغاز شده و با پیگیری هفتگی و بلکه روزانه بنده و دیگر مسئولان مربوطه ان‌شاءالله به زودی محقق خواهد شد.

رئیسی در ادامه با بیان اینکه در موضوع مسکن برخی اشکال وارد می‌کنند که چگونه ساخت یک میلیون مسکن در سال قابل تحقق است، افزود: اولاً ساخت یک میلیون مسکن نیاز قطعی کشور است و دولت‌های گذشته در این زمینه به وظایف خود عمل نکردند و عقب‌ماندگی‌های آن باید جبران شود. دوم اینکه این میزان ساخت مسکن تکلیف قانونی است و سوم نیاز مردم است. ممکن است در تحقق این هدف با برخی موانع نیز مواجه شویم، اما به مدیران تأکید کرده‌ام هر جا با مشکلی مواجه شدید صریح و صادقانه به مردم بگویید چرا که مردم صداقت را می‌پسندند.

رئیسی گفت: رویه این طلبه خدمتگزار از ابتدا تا به امروز صداقت با مردم بوده و از این به بعد نیز با مردم خود صادق خواهیم بود.

وی افزود: بنابر این شده که در قالب طرح نهضت ملی مسکن در این استان در بخش‌هایی که امکان واگذاری وجود دارد، زمین به صورت ویلایی به متقاضیان عرضه شود و در بخش دیگر ساخت و واگذاری بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی آپارتمانی در حال اجراست.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود در اجتماع پرشور مردم بیرجند انسجام و وحدت را زمینه هرگونه توسعه‌یافتگی در کشور دانست و گفت: از موهبت‌های خدای متعال به استان خراسان جنوبی مسألت انسجام و وحدت است که شیعه و سنی سال‌ها در کنار هم برادرانه زیسته‌اند و دلشان برای نظام و ارزش‌های انقلاب اسلامی می‌تپد. این انسجام و وحدت زمینه هرگونه توسعه‌یافتگی در کشور است و همه تریبون‌داران اعم از علمای شیعه و سنی، فرهیختگان و دیگر چهره‌های اثرگذار باید همواره بر ضرورت حفظ این وحدت تأکید کنند.

رئیسی گفت: به لطف خدای متعال، هوشیاری مردم، بصیرت‌آفرینی رهبر انقلاب و حضور همه جانبه مردم کشور از فتنه‌ای که برای ایجاد اغتشاش و آشوب در کشور رقم زدند، عبور کرده و ما راه پیشرفت را ادامه خواهیم داد.

رئیس جمهور با بیان اینکه اولین سفر استانی دولت مردمی از خراسان جنوبی آغاز شده و آغاز دور دوم این سفرها نیز از استان خراسان جنوبی است، تصریح کرد: در این سفر پیگیری مصوبات سفر قبلی، پیشرفت طرح‌ها، رفع موانع و مشکلات احتمالی پیش‌روی پروژه‌ها و برطرف‌سازی نواقص احتمالی اعتبارات در دستور کار است. حال که مردم این مسئولیت را به این دولت محول کرده‌اند شبانه‌روزی تلاش می‌کنیم مسایل را بشناسیم و مشکلاتی که شما مردم را رنج می‌دهد رفع کنیم.

 رئیسی همچنین خطاب به مردم گفت: به عنوان یک مسئول که مدیریت اجرایی کشور را به عهده دارم و از ظرفیت‌ها و چالش‌های آن مطلع‌ام، صراحتاً تأکید می‌کنم با توکل به خدا، حضور نقش‌آفرین شما مردم و رهبری داهیانه رهبر فرزانه انقلاب آینده این کشور بسیار روشن و امیدآفرین است.

رئیس جمهور در پایان ضمن تشکر صمیمانه از استقبال بسیار پرشور و صمیمانه مردم خراسان جنوبی از دولت مردمی، اظهار داشت: این حضور با عظمت را به حساب ارادت شما مردم عزیز به انقلاب، نظام اسلامی و رهبری معظم انقلاب و پاسداشت خون شهدا و ایثارگری ایثارگران می‌گذارم و بار دیگر تأکید می‌کنم با دو اصل اعتماد به خدا و اتکای به داشته‌های این ملت بزرگ همه گره‌ها بازشدنی و همه مشکلات قابل رفع است.

همچنین مطالعه کنید:

دولت مسئله اشتغال را با جدیت دنبال می‌کند/آمار بیکاری کاهشی است

به گزارش کسب و کار نیوز، «آیت الله سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور در جشن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.