صفحه اصلی / اسلایدر / اعتراض جدی به میزان افزایش حقوق در سال آینده
اعتراض جدی به میزان افزایش حقوق در سال آینده

اعتراض جدی به میزان افزایش حقوق در سال آینده

کسب و کار نیوز- نیروی کار شاغل در دولت و زیرمجموعه‌های دولت می‌گویند: بیست درصد افزایش حقوق برای سال بعد به هیچ‌وجه کافی نیست.

به گزارش کسب و کار نیوز، دولت به روال معمول هرساله، عدد افزایش حقوق شاغلان و بازنشستگان زیرمجموعه‌های خود را در پیش‌نویس لایحه‌ی بودجه مشخص کرده است؛ این عدد پیشنهادی برای سال ۱۴۰۲، فقط بیست درصد است. هرچند مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس اعلام کرده‌اند «این رقم قطعی نیست» اما از آنجا که رقم پیشنهادی دولت، معمولاً پایه افزایش دستمزد در بخش‌های مختلف است، انتقاداتی به آن وارد شده است؛ محمدزاده (بازنشسته‌ی فرهنگی) با بیان اینکه همین امسال دولتی‌ها چند ده درصد عقب‌ماندگی معیشتی دارند، می‌گوید: بایستی حاصل انباشت تورم در ماه‌های گذشته در رقم افزایش حقوق در نظر گرفته شود.

به گفته وی، در قانون مدیریت خدمات کشوری به صراحت آمده که افزایش حقوق سالیانه بایستی متناسب با نرخ تورم باشد و تورم سالانه تا پایان آبان و آذر، حداقل چهل درصد است. او اضافه می‌کند: دولت باید رقم پیشنهادی خود را به پایه‌ی تورم سالانه برساند؛ هر رقم کمتر از این به معنای عقب‌افتادگی بیشتر معیشت است و این مسئله به خصوص در مورد بازنشستگان مشکلات بسیار بیشتری به وجود می‌آورد؛ بازنشستگان از مزایای مزدی شاغلان محرومند و تنها امیدشان به همان رقم افزایش حقوق است.

رقم پیشنهادی دولت برای بخش دولتی، معمولاً مبنای چانه‌زنی گروه دولتی در شورای‌عالی کار و در جریان تعیین حداقل دستمزد کارگران نیز قرار می‌گیرد؛ به همین دلیل است که کارگران شاغل و بازنشسته نیز در تماس‌هایی نسبت به رقم بیست درصد ابراز نگرانی می‌کنند. یکی از این بازنشستگان می‌گوید: امیدوارم سطح پایین دستمزد کارگران را در نظر داشته باشند و با عدد بسیار ناعادلانه‌ی بیست درصد به جلسات مزدی نیایند؛ معیار تعیین دستمزد کارگران فقط سبد معیشت است آنهم یک سبد معیشت واقعی و عینی.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.