صفحه اصلی / اسلایدر / وزیر اقتصاد اعلام کرد/نهایی شدن ۱۶ نقطه تفاهم برای اجرای سند ۲۵ ساله ایران و چین
وزیر اقتصاد اعلام کرد/نهایی شدن ۱۶ نقطه تفاهم برای اجرای سند ۲۵ ساله ایران و چین

وزیر اقتصاد اعلام کرد/نهایی شدن ۱۶ نقطه تفاهم برای اجرای سند ۲۵ ساله ایران و چین

کسب و کار نیوز- وزیر اقتصاد ضمن اشاره به دیدار روسای جمهور ایران و چین در آینده ای نزدیک، از نهایی شدن ۱۶ نقطه تفاهم بین دو کشور برای پیاده سازی تفاهم ۲۵ ساله خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز، احسان خاندوزی در یک گفت و گوی تلویزیونی در مورد همکاری‌های ایران و چین در قالب سند ۲۵ ساله، اظهار کرد: به عنوان مقدمه برای فراهم شدن توافقات ایران و چین در دیدار آتی رؤسای جمهور دو کشور که در آینده صورت خواهد گرفت، اجلاسی با حضور بالاترین مقام چینی در حوزه ایران که معاون نخست وزیر چین است و معاون اول رئیس جمهور ایران که عالی‌ترین مقام مذاکراتی ایران در حوزه چین است، امروز این اجلاس برگزار شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: این اجلاس بر چهار کمیته متکی بود که دیروز در حوزه‌های چهارگانه بین دستگاه‌های اقتصادی و تخصصی بین دو کشور منعقد شده بود و به ۱۶ نقطه تفاهم بین دو کشور برای پیاده سازی تفاهم ۲۵ ساله ایران و چین رسیده بود که امروز این ۱۶ تفاهم در اجلاس نهایی شد.

وی ادامه داد: بر همین اساس بنا شد اقدامات اجرایی آن هم در حوزه انرژی، نفت و گاز، هم در حوزه سرمایه گذاری‌های مشترک دو کشور، هم در حوزه تعاملات مالی، ارزی و بانکی و هم در زمینه پروژه‌های استراتژیکی چه در زمینه ترانزیت و چه در حوزه‌های زیرساختی و بنادر ایجاد شود و در دستور کار جزئیاتی قرار گیرد که این جزئیات در ملاقات دو رئیس جمهور چین و ایران بررسی و در نهایت توافق قطعی برای اجرایی شدن این جزئیات فراهم شود.

اجرایی شدن توافقات ایران و چین به زودی

خاندوزی در مورد زمان اجرایی شدن توافقات بین دو کشور، تصریح کرد: در دیدارهایی که دیروز در چهار کمیته تخصصی صورت گرفت، گفت و گوهایی توأم با جزئیات انجام شد که به نظر می‌رسد در کوتاه‌ترین زمان ممکن زمینه اجرایی شدن را فراهم می‌کنیم؛ بر همین اساس نیز مقدمات خوبی در دیدار آتی رؤسای جمهور ایران و چین فراهم شده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص وضعیت تجارت ایران و چین نیز گفت: با توجه به اینکه اراده سیاسی و اقتصادی دو کشور بر این تعلق گرفته که علی رغم محدودیت‌های بین المللی و فشارهای تحریم، ارتقای ظرفیت‌ها در دستور کار قرار گیرد در همین راستا نزدیک به ۲۰ درصد افزایش تجارت داشتیم که البته چشم انداز سال ۲۰۲۳ بسیار بیشتر از وضعیت موجود خواهد بود.

همچنین مطالعه کنید:

دلایل قانونی اعتراض شدید مشاوران املاک به «سامانه خودنویس»

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهرداد آرمان در گفت و گو با پایگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.