صفحه اصلی / ورزشی / کشتی و رزمی / پیروزی سوادکوهی مقابل جردن باروز؛ شاهکار خاص و تاریخی!
پیروزی سوادکوهی مقابل جردن باروز؛ شاهکار خاص و تاریخی!

تمجید اتحادیه جهانی کشتی از درخشش کشتی‌گیر ایران

پیروزی سوادکوهی مقابل جردن باروز؛ شاهکار خاص و تاریخی!

اتحادیه جهانی کشتی نوشت: جردن باروز هرگز در خانه مقابل هیچ کشتی‌گیر خارجی شکست نخورده نبود اما علی سوادکوهی ضمن رقم زدن این اتفاق بزرگ، به طلسم شکست ناپذیری باروز مقابل کشتی گیران ایران پایان داد.


به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، اتحادیه جهانی کشتی با تمجید از شکسته شدن طلسم شکست ناپذیری جردن باروز دارنده ۶ طلای جهان و یک طلای المپیک مقابل کشتی گیران ایران توسط علی سوادکوهی دارنده مدال طلای آسیا و برنز زیر ۲۳ سال جهان، نوشت: جردن باروز تاکنون هرگز در خانه از یک کشتی گیر غیرآمریکایی شکست نخورده بود. او تاکنون در جام جهانی نیز شکست نخورده بود. هیچ کشتی گیر ایرانی تا به حال او را شکست نداده بود اما همه چیز زمانی تغییر کرد که علی سوادکوهی از ایران موفق شد مقابل باروز با نتیجه ۶ بر ۶ به برتری برسد.

سوادکوهی اولین کشتی‌گیر ایرانی بود که قهرمان المپیک ۲۰۱۲ را شکست داد، ماموریتی خاص که حدود ۱۵ سال طول کشید. تاکنون تنها ۵ کشتی گیر در جهان موفق به شکست جردن باروز شده اند و علی سوادکوهی قهرمان آسیا نیز به این لیست اضافه شد.

اتحادیه جهانی کشتی در ادامه خاطرنشان کرد: البته شاهکار سوادکوهی برای قهرمانی ایران در جام جهانی کافی نبود زیرا در نهایت ایران با نتیجه ۶ بر ۴ برابر آمریکا شکست خورد و آمریکا در سال۲۰۲۲ با عملکردی تماشایی به عنوان قهرمانی مسابقات جهانی بلگراد و جام جهانی دست یافت.

سوادکوهی در این مبارزه توانست زمان را مدیریت کند، او به چیزهای غیر قابل تصور دست یافته بود. او می دانست که این پیروزی در خاک ایالات متحده اتفاقی خاص است.

سوادکوهی پس از این پیروزی گفت: به دنبال این بودم که حرکت رو به جلو داشته باشم. از دقیقه اول می دانستم که او در طول مبارزه اشتباه خواهد داشت. خوشحالم که اولین ایرانی هستم که باروز را شکست دادم و مهمتر از آن این است که توانستم در کشورش او را شکست بدهم. از حمایت مردم ایران و اعتماد مربیان تیم ملی تشکر می کنم.

وی تاکید کرد: مربیان تیم ملی مخصوصا پژمان درستکار انرژی زیادی به من دادند و معتقد بود که پیروز این مبارزه خواهم شد.

به گزارش ایسنا، جردن باروز تاکنون برابر هیچ کدام از کشتی گیران ایران شکست نخورده بود. او سال گذشته و ۳ ماه و ۲۰ روز پس از قهرمانی در مسابقات جهانی نروژ با شکست محمد نخودی، اینبار مقابل علی سوادکوهی در جام یاشاردوغو به سختی و در ثانیه های پایانی به برتری رسید؛ اتفاقی که با توجه به عملکرد خوب سوادکوهی مقابل این کشتی گیر سیه چرده آمریکایی باعث شد کادر فنی تیم ملی، محمد نخودی را که دو مرتبه در فینال های مسابقات جهانی ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ مقابل جردن باروز شکست خورده بود را برای فینال جام جهانی کنار بگذارند و علی سوادکوهی را به میدان بفرستند تا در نهایت طلسم شکست ناپذیری جردن باروز مقابل کشتی گیران توسط او شکسته شود.

باروز طی سال های گذشته و در رویدادهای مختلف در مجموع ۱۴ مرتبه مقابل صادق گودرزی، عزت الله اکبری، پیمان یاراحمدی، مرتضی رضایی قلعه، علیرضا قاسمی، سیدعلی موسوی، مصطفی حسین خانی، محمد نخودی و علی سوادکوهی، صاحب پیروزی شده بود اما اینبار برابر علی سوادکوهی در خانه تن به شکست داد.

همچنین مطالعه کنید:

شمشیربازی

جام جهانی شمشیربازی| تیم ملی کره‌جنوبی قهرمان شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ورزش سه, رقابت‌های جام جهانی شمشیربازی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.