صفحه اصلی / اقتصادی / اشتغال و تعاون / ضرورت بازنگری نحوه تخصیص سوخت به کامیون‌ها
ضرورت بازنگری نحوه تخصیص سوخت به کامیون‌ها

رئیس سازمان راهداری تأکید کرد

ضرورت بازنگری نحوه تخصیص سوخت به کامیون‌ها

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه جدول قواعد تخصیص سوخت به رانندگان کامیون و حمل و نقل عمومی جاده‌ای مربوط به هشت سال پیش است، بر به‌روزرسانی و بازنگری این قواعد تأکید کرد.


به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، داریوش امانی در نشست هم‌اندیشی مدیران پایانه‌های مرزی کشور در مشهد اظهار کرد: در این خصوص با وزارت نفت جلساتی داشته‌ایم و مقرر شد، شرکت نفت موضوع فواید تخصیص سوخت به ناوگان که موجب نارضایتی رانندگان کامیون شده را کار کند تا مشکل این قشر زحمتکش و جهادگر برطرف شود.

وی افزود: فعلا قرار شده “تنخواه سوخت” برای رانندگان این حوزه مشخص شود و در اختیار رانندگان قرار گیرد تا مشکل آنها رفع شود، البته پس از انجام بررسی‌های کارشناسی جدول قواعد تعیین سوخت ناوگان بازنگری شده که جدول جدید سوخت اعلام خواهد شد.

رئیس سازمان راهداری وحمل و نقل جاده‌ای بیان کرد: جا دارد از تک‌تک کامیونداران قدردانی شود که در همه شرایط مانند سیل، زلزله، هشت سال جنگ تحمیلی و با همه تهدیدات تحریم‌ها با مسائلی مانند تامین قطعات و لاستیک و مساله سوخت کنار آمده به خدمت و در حقیقت این جهاد ادامه دادند.

امانی افزود: اگر حادثه‌ای برای راننده کامیونی پیش آید، او نه تنها مال بلکه ممکن است جانش را نیز از دست دهد، لذا ضمن سپاسگزاری از این قشر زحمتکش، به عنوان خادم رانندگان تمام تلاش خود را برای تامین منافع صنفی ایشان به کار می گیریم.

روزانه ۹۰ هزار کامیون از گذرگاه‌های مرزی کشور تردد می‌کنند

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جواد هدایتی، مدیر کل دفترترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اظهار کرد: در حال حاضر تردد متوسط روزانه از ۲۵ مرز کشور به بیش از ۹۰ هزار دستگاه کامیون رسیده است که اکنون نرخ متوسط تردد کامیون‌ از مرزهای کشور فراتر از دوران قبل از کرونا است.

وی افزود: همچنان این ترددها در حال افزایش است و آخرین آمار ثبت‌شده نیز در این مرزها نشان‌دهنده ثبت تردد حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تردد سالانه از ۲۵ پایانه مرزی کشور است. از ۳۲ مرز زمینی مصوب دولت، هم‌اکنون ۲۵ مرز فعال در کشور وجود دارد و هفت مرز نیز به‌صورت غیرفعال است.

مدیر کل ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور اظهار کرد: از سال ۱۳۷۵ تا به امروز برای فعالیت و بهره‌برداری از این پایانه‌ها و اجرای طرح‌های عمرانی و عملیاتی آن‌ها هزینه‌های بسیاری شده که بر اساس برآورد ارزش امروز آن می‌توان گفت، بیش از ۶۰۰۰ میلیارد تومان در این بخش هزینه شده است.

هدایتی بیان کرد: برای مدیریت یکپارچه پایانه‌های مرزی اقداماتی چون درجه‌بندی و اولویت‌بندی پایانه‌های مرزی کشور صورت گرفت. در همین راستا ساماندهی توقف و نوبت‌دهی به کامیون‌های مراجعه کننده به پایانه‌های مرزی و طرح ایجاد حریم حفاظتی در پایانه‌های مرزی ارایه شده است و همچنین ساماندهی و توسعه پایانه‌های مرزی مهمی همچون میلک، دوغارون، باشماق، آستارا و نوردوز آغاز و اجرایی شد.

وی اظهار کرد: خواب ۵۰ هزار دستگاه کامیون در مرزها سالانه ۷۰ میلیون یورو برای ما هزینه دارد که معادل ریالی این هزینه برابر با دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که معادل با ساخت و تجهیز هشت پایانه مرزی است. این خواب به افزایش قیمت کالای صادراتی، خواب کامیون و از کارافتادگی حدود ۲.۵ ماهه ناوگان و توقف سرمایه در مرز منجر شده است.

همچنین مطالعه کنید:

بهبود عملکرد تعاونی ها برای مشارکت تولید ضرورت دارد/خیز تعاونی‌ها برای توسعه اشتغال دانش بنیان

شایلی قرائی به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم،‌ با نامگذاری سال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.