صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / رونمایی ۱۲محصول دانش‌بنیان در نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی/اعطای جایزه طراحی صنعتی به ۳ دستاورد
رونمایی ۱۲محصول دانش‌بنیان در نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی/اعطای جایزه طراحی صنعتی به ۳ دستاورد

رونمایی ۱۲محصول دانش‌بنیان در نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی/اعطای جایزه طراحی صنعتی به ۳ دستاورد

کسب و کار نیوز- معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری از آغاز به کار نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی در روز ۱۹ آذرماه خبر داد و گفت: در این رویداد از ۱۲ محصول دانش‌بنیان رونمایی خواهد شد.

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر محمدحسین بهشتی، رئیس دهمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت در نشست خبری امروز سه‌شنبه، ۱۵ آذرماه با بیان اینکه دهمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت همزمان با بیست و سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار برگزار می‌شود، افزود: این نمایشگاه از سال ۹۲ آغاز به کار کرد و تاکنون ۹ دوره آن برگزار شده و دهمین دوره آن از روز شنبه، ۱۹ تا ۲۲ آذرماه در محل نمایشگاه بین‌المللی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این دوره از نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت، ۲۹۶ شرکت در ۲۹۳ غرفه حضور دارند و بیش از ۹ هزار محصول را به نمایش می‌گذارند، اظهار کرد: در دوره نهم ۴۴۲ شرکت دانش‌بنیان حضور داشتند که ۱۸۷ میلیارد تومان حاصل فروش این شرکت‌ها بود و از این میزان فروش، ۵۷ میلیارد تومان آن را معاونت علمی و فناوری به عنوان یارانه پرداخت کرده است.

به گفته این مقام مسؤول، در دوره نهم میزان هزار و ۷۰۰ میلیون دلار از خروج ارز با تولید محصولات دانش‌بنیان و فروش آنها به دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها جلوگیری شده است.

بهشتی، فروش ۹ دوره قبلی نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت را بیش از ۱۳۳۰ میلیارد تومان ذکر کرد و یادآور شد: فراخوان دهمین دوره نمایشگاه تجهیزات از شهریور ماه سال جاری منتشر شد و طی آن ۶۱۰ شرکت دانش‌بنیان و واحد فناور (۳۳۸ شرکت دانش‌بنیان، ۲۷۲ واحد فناور) اعلام آمادگی کردند که در نهایت ۲۹۶ شرکت با بیش از ۹ هزار محصول دانش‌بنیان در این نمایشگاه حاضر خواهند شد. ۵۰۰ محصول ارائه شده در این دوره از نمایشگاه در سطح یک فناوری هستند.

حمایت‌های معاونت علمی از محصولات دانش‌بنیان

رئیس دهمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت با اشاره به حمایت‌های معاونت علمی از نمایشگاه تجهیزات، توضیح داد: پرداخت بخشی از هزینه خرید مراکز علمی و پژوهشی دولتی براساس سطح‌بندی محصولات و حمایت معاونت از محصول سطح اول ۴۰ درصد، محصول سطح دوم ۲۵ درصد و سطح سوم ۱۰ درصد در نظر گرفته شده است.

وی ارائه تسهیلات لیزینگ به خریداران محصولات دانش‌بنیان را از دیگر حمایت‌های این معاونت نام برد و افزود: تسهیلات لیزینگ ۸ تا ۱۰ درصدی برای خریداران بخش خصوصی محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان، از طریق خط اعتباری ۲۰ میلیارد تومانی صندوق نوآوری و شکوفایی از سوی صندوق توسعه فناوری نانو پرداخت می‌شود، ضمن آنکه برای تشویق شرکت‌ها به توسعه فعالیت‌هایشان ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات با کارمزد کم توسط صندوق توسعه فناوری نانو پرداخت خواهد شد.

جایزه طراحی صنعتی

معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، اعطای جایزه ایران را از دیگر بخش‌های نمایشگاه دهم تجهیزات‌ آزمایشگاهی نام برد و گفت: از سوی مرکز طراحی ایران با همکاری معاونت علمی دومین دوره جایزه طراحی ایران در حوزه‌های “تجهیزات آزمایشگاهی و پزشکی”، “آموزش، ورزش و سرگرمی”، “صنایع دستی و بسته‌بندی”، “طراحی فضای نوآوری و فناوری” و “ماشین‌آلات صنعتی و تجهیزات کامپیوتر” برگزار خواهد شد.

وی در خصوص جزئیات این جایزه، اظهار کرد: در این دوره از جایزه ۱۰۸ طرح انتخاب شدند و در مرحله دوم داوری، ۵۹ طرح انتخاب شده و در نهایت قرار است این جایزه به سه طراح صنعتی اعطا شود.

رونمایی از محصولات فناورانه

معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، ادامه داد: در این دوره از نمایشگاه از ۱۲ محصول دانش‌بنیان فناورانه رونمایی می‌شود.

وی یادآور شد: حضور انجمن‌ها و تشکل‌های دانشجویی و دانش‌آموزی با نمایش دستاوردهای فناورانه جوانان برای کسب آمادگی ورود به بازار در کنار شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در راستای تجاری‌سازی محصولات از دیگر برنامه‌های جنبی این نمایشگاه محسوب می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.