به گزارش کسب و کار نیوز، قیمت خودرو صفر داخلی روز یکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱ با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد. قیمتهای ثبتشده در سایتهای آگهی خودرو پس از گذشت هفتهها از سقفشکنی دلار، حکایتگر بلاتکلیفی و سردرگمی بازار است.
قیمت خودرو همگام با افزایش نرخ دلار شروع به افزایش کرد. اما هنگامی که نوسانات دلار متوقف شد، اما خودرو درگیر افزایش قیمتها بود که البته همچنان نیز ادامه دارد.
قیمت خودرو صفر داخلی در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به شرح زیر است:
برخلاف ماههای گذشته که قیمت پراید ثابت مانده بود، اما بالاخره سقفشکنی تاریخی دلار این ثبات را شکست و این خودرو را با نوسان قیمت همراه کرد. پراید پس از چند روز مقاومت امروز مجددا با افزایش قیمت همراه شد.
پراید ۱۱۱ اکنون در قیمت ۲۱۴ میلیون تومان به فروش میرسد. اما پراید ۱۳۱ امروز با شش میلیون افزایش قیمت نسبت به روز گذشته، اکنون به نرخ ۲۰۲ میلیون تومان عرضه میشود.
پژو ۲۰۷ اتومات هم که روزها با افزایش قیمت همراه شده بود، امروز نیز مجددا به قیمت ۶۶۰ میلیون تومان رسید.
خودرو دنا معمولی هم که روزها بود که با ثبات قیمت همراه شده بود، امروز نیز پنج میلیون تومان نسبت به روز گذشته افزایش قیمت یافت و با قیمت ۴۵۰ میلیون تومان در بازار عرضه شد.
پژو پارس اتوماتیک که روزها در قیمت ۵۰۰ میلیون تومان ثابت مانده بود، پنج میلیون تومان گران شد و حالا در قیمت ۵۲۰ میلیون تومان در بازار خودرو کشور به فروش میرسد.
تارا اتوماتیک هم که در روزهای گذشته با افزایش قیمت قابلتوجهی همراه شد، امروز به نرخ ۶۳۵ میلیون تومان رسید.
قیمت خودروهای پرطرفدار
اما فعالان بازار خودرو میگویند که برخی خودروها بیشتر خرید و فروش میشوند و پرطرفدار هستند. این خودروها با چه قیمتی در بازار معامله میشوند؟
تیبا هاچبک پلاس که از خودروهای پرطرفدار این روزهاست، صبح امروز در محدوده ۲۳۰ میلیون تومان قیمتگذاری شد.
قیمت پژو ۲۰۶ تیپ دو صفر حالا ۳۴۸ میلیون تومان ارزش دارد. در این میان، تیپ پنج این مدل پژو پنج در بازار کشور در نرخ ۳۹۸ میلیون تومان به فروش رسید.
پیشبینی قیمت خودرو در روزهای آینده
عماد جعفری، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارتنیوز در رابطه با تاثیر عرضه خودرو در بورس کالا بر قیمت خودرو گفت: عرضه خودرو در بورس کالا تنها به دولت کمک میکند و کمکی به کاهش قیمتها نمیکند.
این کارشناس توضیح داد: از طرفی دیگر، سودی که از عرضه خودرو در این محیط بهدست میآید نه به جیب مصرفکنندگان میرود و نه خودروسازان که آن را در راستای پیشرفت خود استفاده کند.
او افزود: برای کاهش قیمت خودرو تنها باید دست واسطهها را کوتاه کرد و عرضه خودرو در بورس کالا چنین کاری را انجام نمیدهد. در حال حاضر نیز هیچ عاملی برای کاهش قیمت خودرو وجود ندارد و به نظر میرسد بازار به همین روند افزایش قیمت خود ادامه دهد.