صفحه اصلی / سرخط خبرها / نقشه کی‌روش برای دیدار با انگلیس/ مچِ بسته «ترکیب» مقابل شیرها
نقشه کی‌روش برای دیدار با انگلیس/ مچِ بسته «ترکیب» مقابل شیرها

نقشه کی‌روش برای دیدار با انگلیس/ مچِ بسته «ترکیب» مقابل شیرها

کسب و کار نیوز- استراتژی تیم ملی فوتبال ایران برای نخستین بازی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر همچنان مبهم است و مشخص نیست سرمربی این تیم کدام بازیکنان را در ترکیب ابتدایی‌اش برای دیدار با انگلیس قرار خواهد داد.

به گزارش کسب و کار نیوز، تیم ملی فوتبال ایران آخرین تمرینات خود را قبل از بازی با انگلیس در گروه B جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در حالی پشت سر گذاشت که همچنان ترکیب این تیم از دید اهالی رسانه دور مانده است.

کارلوس کی روش سرمربی ملی‌پوشان که برای سومین دوره متوالی روی نیمکت این تیم می‌نشیند در آخرین بازی دوستانه مقابل تونس سعی کرد تیمش را دور از چشم فوتبالی‌ها نگه دارد تا ترکیب نهایی خود را در اختیار حریفان مرحله گروهی قرار ندهد.

ابهام در انتخاب مدافعان میانی و همچنین حضور سردار آزمون به سوالات جدی این تیم برای بازی با انگلیس تبدیل شده است. مدعی قهرمانی جام جهانی ۲۰۲۲ که دنبال شروع قدرتمندانه در بازی اول خود مقابل ایران است همچنان در تلاش برای به دست آوردن ایده‌های تاکتیکی کی روش است.

شجاع یا چند نفر دیگر؟

مدافعان تیم ملی فوتبال ایران در حالی برای تقابل با هری کین، فیل فودن، مارکوس راشفورد و بقیه ستارگان خط حمله انگلیس آماده می‌شوند که همچنان حضور مرتضی پورعلی گنجی یا شجاع خلیل زاده در کنار محمدحسین کنعانی زادگان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

کی روش که حدود دو ماه پیش به نیمکت تیم ملی ایران بازگشت دنبال استفاده از مدافع بازی‌ساز در قلب دفاع این تیم است اما در دیدارهای دوستانه مقابل اروگوئه، سنگال و نیکاراگوئه نشان داد که هنوز تصمیم خود را در این زمینه نگرفته است.

روزبه چشمی گزینه دیگر تیم ملی ایران برای حضور در جمع مدافعان میانی است اما باید دید آیا کی روش همچون جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه از او در اولین بازی استفاده خواهد کرد یا جایگاهی را که از آن به عنوان قلب و مغز استراتژی تیم ملی یاد می‌کند تصمیمی متفاوت می‌گیرد.

مجید حسینی نیز دیگر گزینه ایستادن در دفاع تیم ملی ایران است. او که سابقه بازی در جام جهانی را نیز دارد حالا برای تصاحب دوباره این جایگاه باید منتظر دستور سرمربی تیم بماند.

نقشه کی‌روش برای دیدار با انگلیس/ مچِ بسته «ترکیب» مقابل شیرها

شماره بیست مبهم

سردار آزمون دیگر مساله فعلی حریفان تیم ملی ایران است. او که در یک ماه گذشته به دلیل آسیب دیدگی نتوانست در ترکیب بایر لورکوزن آلمان بازی کند زیر نظر کادر پزشکی تیم ملی ایران قرار گرفت تا بتواند خود را برای جام جهانی ۲۰۲۲ آماده کند اما در بازی آخر مقابل تونس در ترکیب قرار نگرفت و تنها از تمرین جمعه گذشته در طراحی تاکتیکی کی روش حاضر شد تا گمانه زنی درباره حضورش مقابل انگلیس به وجود بیاید.

کی روش که همیشه مچ خود را برای حریفان بسته نگه می‌دارد در مهم‌ترین بازی‌های سال ۲۰۲۲ که روی نیمکت تیم ملی ایران می‌نشیند همین روند را ادامه می‌دهد تا شاید شگفتی را در تقابل با سه شیرها در نخستین بازی جام رقم بزند.

 

برنامه بازی‌های تیم ملی فوتبال ایران در گروه B جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به شرح زیر است:

* ایران – انگلیس؛ دوشنبه ۳۰ آبان؛ ساعت ۱۶:۳۰

* ایران – ولز؛ جمعه ۴ آذر؛ ساعت ۱۳:۳۰

* ایران – آمریکا؛ سه‌شنبه ۸ آذر؛ ساعت ۲۲:۳۰

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.